Koplamp springt voortdurend

Umbrow,

ik weet niet wat je allemaal gemeten hebt omdat ik niet precies kan zien hoe je gemeten hebt.

Doe eens als volgt.

  1. maak alles terug origineel.
  2. start de scooter.
  3. zet de multimeter op het 20V bereik.
  4. prik met de zwarte meetpen achter in de connector van de spanningsregelaar op de contactpen van de groene draad.
  5. prik met de rode meetpen achter in de connector van de spanningsregelaar op de contactpen van de gele draad.
Welke spanning meet je bij stationair en verhoogd toerental?
Beste sparky
Ik meet 1,7/1,8 volt
Post automatically merged:

Zwarte pen op groen en rode pen op geel
Post automatically merged:

Ik heb ook ondervonden dat mijn accu niet oplaad, want ik had een nieuwe accu eropgestoken en is al volledig leeg !
 

Attachments

  • IMG_20210410_000413.jpg
    IMG_20210410_000413.jpg
    204.5 KB · Views: 13
Ik heb ook ondervonden dat mijn accu niet oplaad, want ik had een nieuwe accu eropgestoken en is al volledig leeg !
Blijkbaar lees je mijn post niet goed door want dit heb ik al 2 keren opgemerkt, post#7 en post#16.

Als je de accu zo blijft leegtrekken zonder dat deze geladen wordt is deze nieuwe ook weer binnen de kortste keren kapot.

Beste sparky
Ik meet 1,7/1,8 volt
Dat dacht ik al, de gele draad is ergens onderbroken of heeft een slecht contact tussen de connector van de spanningsregelaar en de spoel op je stator, zie ook weer post#7 en post#16!

Als de gele draad niet verbonden is met de primaire zijde van de spanningsregelaar kan de spanningsregelaar de spanning ook niet begrenzen op de juiste waarde....


Kijk/meet/piep de gele en de witte draad door tussen de connector van je spanningsregelaar en de spoelen op je stator want hier zit je probleem.

Meet/piep ook de groene draad door tussen de connector van je spanningsregelaar en de min-pool van je accu.
 
Umbrow,

ik weet niet wat je allemaal gemeten hebt omdat ik niet precies kan zien hoe je gemeten hebt.

Doe eens als volgt.

  1. maak alles terug origineel.
  2. start de scooter.
  3. zet de multimeter op het 20V bereik.
  4. prik met de zwarte meetpen achter in de connector van de spanningsregelaar op de contactpen van de groene draad.
  5. prik met de rode meetpen achter in de connector van de spanningsregelaar op de contactpen van de gele draad.
Welke spanning meet je bij stationair en verhoogd toerental?
Beste sparky
Welke waarde zou ik hier moeten meten ?
Ik ga vanaf de spoel tot de connector van de SR eens meten.
Mvgr
 
Heb gister een overspanning beschermer besteld. Volgens mij staat dit los van jou hele probleem, maar piekspanning komt voor bij 4t wat dit apparaat tegen zou moeten gaan.
 
0 Ohm.
Omdat jouw meter altijd een afwijking heeft zul je ongeveer 0,1 a 0,2 Ohm meten schat ik zo.
Hiervoor zet je de meter op het laagste Ohm-bereik.
Bij jouw is dit 200 kortst bij de "COM" aansluitbus op je meter.

By the way, om te kijken welke multimeter je gebruikt en welke meetbereiken deze heeft heb ik even ingezoomd op één van je foto's.
Ik zie dat je de zwarte meetdraad op de verkeerde bus van de meter hebt aangesloten, de zwarte meetdraad hoort altijd in de bus waar "COM" staat bijgeschreven.
Post automatically merged:

Heb gister een overspanning beschermer besteld.
Dit heeft geen zin in deze.
 
0 Ohm.
Omdat jouw meter altijd een afwijking heeft zul je ongeveer 0,1 a 0,2 Ohm meten schat ik zo.
Hiervoor zet je de meter op het laagste Ohm-bereik.
Bij jouw is dit 200 kortst bij de "COM" aansluitbus op je meter.

By the way, om te kijken welke multimeter je gebruikt en welke meetbereiken deze heeft heb ik even ingezoomd op één van je foto's.
Ik zie dat je de zwarte meetdraad op de verkeerde bus van de meter hebt aangesloten, de zwarte meetdraad hoort altijd in de bus waar "COM" staat bijgeschreven.
Post automatically merged:


Dit heeft geen zin in deze.
Ik ben niet echt een krak in electronica, ik was aan het meten met volts, dus de zwarte op COM inpluggen en op de laagste Ohm-bereik zetten en zo meten ?
 
De gele pijl is het meetbereik wat je moet kiezen.
De blauwe pijl is waar je de zwarte meetdraad in moet steken.
De oranje pijl is waar je de rode meetdraad in moet steken.

PERSEE NIET DE 10A DC BUS BIJ DEZE METING GEBRUIKEN!!!
HIERMEE BLAAS JE, JE METER OP!!!

multimeter umbrow.png
 
De gele pijl is het meetbereik wat je moet kiezen.
De blauwe pijl is waar je de zwarte meetdraad in moet steken.
De oranje pijl is waar je de rode meetdraad in moet steken.

PERSEE NIET DE 10A DC BUS BIJ DEZE METING GEBRUIKEN!!!
HIERMEE BLAAS JE, JE METER OP!!!

View attachment 60131
Aa ok, thx sparky voor deze nuttige info.
Me <<<<<---- Noob., hehe
 
Umbrow,

ik weet niet wat je allemaal gemeten hebt omdat ik niet precies kan zien hoe je gemeten hebt.

Doe eens als volgt.

  1. maak alles terug origineel.
  2. start de scooter.
  3. zet de multimeter op het 20V bereik.
  4. prik met de zwarte meetpen achter in de connector van de spanningsregelaar op de contactpen van de groene draad.
  5. prik met de rode meetpen achter in de connector van de spanningsregelaar op de contactpen van de gele draad.
Welke spanning meet je bij stationair en verhoogd toerental?
Beste sparky
Stationair meet ik hier 1,50 Volt
En als ik gas geef gaat het tot 3 volt zoals foto 1 en 2.
En ik meet aan de stekker van de spoel wit/gele draad bij stationair 180 tot 200 zoals op de foto's 3 en 4
Mvgr
 

Attachments

  • IMG_20210411_144502.jpg
    IMG_20210411_144502.jpg
    134.4 KB · Views: 8
  • IMG_20210411_144546.jpg
    IMG_20210411_144546.jpg
    182.1 KB · Views: 6
  • IMG_20210411_152149.jpg
    IMG_20210411_152149.jpg
    149.5 KB · Views: 7
  • IMG_20210411_163123.jpg
    IMG_20210411_163123.jpg
    183.1 KB · Views: 9
Last edited:
De koplamp heb ik kunnen oplossen, de stekker had slecht contact met de stekker van de koplamp en die brand goed ( opgelost) , maar mijn accu laad nog altijd niet op, ik heb een nieuwe cdi en nieuwe SR erop gestoken, maar de accu laad nogaltujd niet op.
Ik heb vanaf de spoel naar de stekker van de SR gemeten voor draadbeuk, maar die is goed, geen draadbreuk.
Van de min pool van accu naar groene draad gemeten van de SR, daar ook geen draadbreuk.
Waar kan het aan liggen ?
Mvgr
Post automatically merged:

De accu laad bij tot 12,65 Volt maar niet verder.
Heeft de contact slot hier iets mee te maken?
Hier een video

 

Attachments

  • 16181536251778308242356672414625.jpg
    16181536251778308242356672414625.jpg
    86.7 KB · Views: 6
  • 16181537693333668394566395081005.jpg
    16181537693333668394566395081005.jpg
    252.1 KB · Views: 7
Last edited:
Update

Ik heb de werkende contact slot van mijn werkende kymco gedemonteerd en hierop gestoken, maar nu is mij opgevallen zonder dat ik de stekker van de contactslot aansluit, dat ik de startmotor kan doen draaien met de startknop !
Zoals op deze video
Hoe kan dat ?
Mvgr
 
Ik heb èèrst de startmotor vervangen probleem blijft dan de startrelais vervangen het probleem blijft, de bougie dop + bobine +cdi vervangen, maar het probleem blijft.
Ik haal de sleutel van het contact en trek de stekker uit van de contactslot, maar de start knop de pinkers de toeter werken nog altijd.
Ik trek de stekker uit van de starter maar ik hoor de start relais klikken stekker uit van de choke en nog altijd spanning.
Ik sta echt radeloos.
Iemand die le kan helpen aub.
Mvgr
 
De problemen zijn onlogisch, we belanden van regen in de drup. Ben maar weer vooraan begonnen met lezen. Uw initiele klacht was doorbrandende hoofdverlichting voorzijde, bij een langer stilstaande donorscooter. Uw vervanging qua elektra betrof sec de verlichtingsschakelaar rechterzijde/gashendel. Nu kunt u de startknop bedienen zonder contact, op een origineel contactslot.
Zou u de gashendel- schakelaar eens kunnen vervangen van een functionerende Agility en kijken wat de gevolgen zijn?
En de linkerhendel eens demonteren, controleren op solderingen en mogelijk vals contact door een losse draad of corrosie.
Groet,
 
De problemen zijn onlogisch, we belanden van regen in de drup. Ben maar weer vooraan begonnen met lezen. Uw initiele klacht was doorbrandende hoofdverlichting voorzijde, bij een langer stilstaande donorscooter. Uw vervanging qua elektra betrof sec de verlichtingsschakelaar rechterzijde/gashendel. Nu kunt u de startknop bedienen zonder contact, op een origineel contactslot.
Zou u de gashendel- schakelaar eens kunnen vervangen van een functionerende Agility en kijken wat de gevolgen zijn?
En de linkerhendel eens demonteren, controleren op solderingen en mogelijk vals contact door een losse draad of corrosie.
Groet,
Beste harr
Ik heb eens alle stekkers lis gedaan die van de kabelboom komt naar voor.
En alles eens gemeten.
Ik heb enkel op 1 draad spanning, n.l op de zwarte draad van de grote stekker die van de kabelboom komt, zie foto.
 

Attachments

  • 16182357012433615640095313775379.jpg
    16182357012433615640095313775379.jpg
    134.1 KB · Views: 8
Beste leden,
HET IS OPGELIST
Ik dank iedereen die mij hierbij geholpen heeft.
Nu, waar was het probleem ?
Zoals jullie gelezen hebben heb ik bijna alles vervangen van mijn werkende scooter naar deze, maar het probleem bleef zich voortdoen.
Tussendoor heb ik constant de 2 glazen zekeringen gecontroleert of die niet gesprongen waren, en die waren ook altijd goed.
Maar ik heb er geen second bij stilgestaan dat de vorige eigenaar de polen zou omgewisselt hebben, dus normaal rood + zekering +rood en
zwart + zekering + zwart, maar hier zat het rood/zwart en rood/zwart zoals op de foto. OMG
 

Attachments

  • IMG_20210412_155959.jpg
    IMG_20210412_155959.jpg
    148.9 KB · Views: 8
Naar zo iets wat de vorige eigenaar geflikt heeft kun je uren zoeken inderdaad.
Wat mij aan de laatste foto van de zekeringhouders opvalt is dat het contact aan de rechterkant van de bovenste zekeringhouder erg vies is.

Deze zou ik voor je alles weer dicht schroeft toch even goed schoonmaken.
 
Beste,
Ik heb ze vervangen en nieuwe zekeringhouders geplaatst.
Nu laad de accu tot 15 Volt en de lichten branden ook naar behorens.
Nogmaals iedereen bedankt om mij hierbij te helpen, echt een toffe groep hier.
THX TO EVERYBODY GUYS.
Post automatically merged:

Nu vraag ik mij af waarom heeft de vorige eigenaar de kabels van de zekering om gewisselt ?
i.p.v. Rood aan rood en zwart aan zwart
Had hij rood aan zwart gedaan ?
Zou dit een bedoeling gehad hebben of zou de zekeringen gesprongen zijn en zonder weten per ongeluk verwisselt.?
Wat denken jullie hierover guys
 
Last edited:
Ik weet dat dit een oude post is, maar op zoek naar welke (sterkere) accu ik kan gebruiken op mijn new dink ivm upgrade naar 90cc kwam ik hier terecht.
Bere interessant en leerzaam voor een absolute noob als ik.
Nu zie ik vele accu's voorbij komen waarbij de pluspool aan de linkerkant zit.
Zou dat de reden geweest kunnen zijn dat de vorige eigenaar de draden heeft gewisseld?
 
Nu zie ik vele accu's voorbij komen waarbij de pluspool aan de linkerkant zit.
Zou dat de reden geweest kunnen zijn dat de vorige eigenaar de draden heeft gewisseld?
Waarom zou deze de draden wisselen?
De accu draaien is toch veel simpeler...?
 
Back
Top