Cilinder en kop heb ik beide gevlakt, heb em net ff wat strakker aangedraaid en lekt heel erg minimaal. Maar start wel erg beroerd nu, en als die dan start moet ik telkens van geen gas vol gas, geen gas vol gas snel achter elkaar om hem een beetje normaal te kunnen laten lopen. Na een tijd valt die dan uit, of als ik gas wil geven gaat die heel erg laag in toeren.Op hoeveel NM staan ze vast?
En een koper ringetje onder de moer wil ook weleens helpen.
En anders ff kijken of je je kop misschien kan vlakken, maar betwijfel dat dat nodig ala het via de tapeindes lekt
Helicoil was in dit geval niet stevig genoeg, ze waren compleet dolgedraaid dus met een helicoil zou ik nooit genoeg stevigheid krijgen, jazeker dop heb ik eraf gelaten tijdens het vullen, is ook goed afgevuld inderdaad. Zover ik weet zit de koppakking inderdaad goed gemonteerd. Heb ze even extra aangedraaid en ze druppen nu echt minimaal tot niks meer, wel start die nu beroert, ik denk dat dit dan komt door kvs?Het is een beetje mosterd na de maaltijd maar waarom heb je geen gebruik gemaakt van helicoils?
Op die manier had je niks hoeven doen aan de tapeinden en de cilinderkop zelf.
Alle 4 de pennen op M7 houden is toch wel iets wat ik prefereer.
Is achteraf en niks meer aan te doen...
Heb je wel tijdens het opnieuw vullen van de kvs de dop van het reservoir gelaten i.v.m. het ontluchten van het systeem?
(extra druk kan dan voorkomen wanneer de thermostaat open gaat)
Goed afgevuld met een in werking zijnde motor op het bovenste markeringsstreepje van het reservoir?
Weet je ook zeker dat de binnenkoppakking goed gemonteerd zit?
Moet echt overal goed in de uitsparing zitten...
Te veel speling is ook funest voor een goede sluiting van de betreffende delen.
View attachment 63545
En het is vrij normaal dat zodra de motor gelopen heeft om de 4 moeren nog even extra (kruislinks) iets aan te draaien.
Inmiddels lek opgelost, lekt niet meer bij de kop. Wou hem gister starten dus hij startte maar wel erg beroerd en viel weer uit. Ik even gekeken en toen liep er KVS uit de carb, doordat de std carb van die koeling heeft, dus ik heb die slangen van de carb afgehaald en gewoon de koeling vanuit de kop aan elkaar gesloten. Nu rijdt hij en loopt ongv rond de 80, heb alleen het probleem dat die soms heel laag in touren wegvalt of tijdens het starten, dat als ik ff gas geef dat die heel laat in touren gaat en uiteindelijk uitvalt, als ik dan gas, geen gas, gas, geen gas enz dan loopt die uiteindelijk en trekt die goed. Maar dan als ik afrem voor bijv een bocht moet ik een beetje gas blijven geven omdat die anders weer extreem laag in touren gaat. Denk zelf dat de carb naar de ziektes is, enig idee iemand?Als ie daae echt slecht door zou starten is je pakkingset sowieso al kapot. Omdat die 2 normaal toch echt gescheiden zitten en niks met elkaar te maken hebben.
Maar pak ff momentsleutel en zet ze op 11Nm vast dat is het beste. Je kan ff wat vloeibare pakking smeren waar die lekt maar zou het wel oplossen
Zal dat ZSM testen, maar heb hem vandaag ook normaal lopend gehad, stationair liep die toen goed, heel weinig tot geen rook. Toen ik nog het KVS lek had rookte die intens hard en zag je ook dat het reservoir uiteindelijk leger was(logisch) dat was niet het geval vandaag. Hij liep gewoon vele malen slechter eind vd dagOf er lekt toch nog koelvloeistof de cilinder in.
Als je, je hand voor de uitlaat houdt, met draaiende motor uiteraard, wordt je hand dan vochtig/nat?
Dat lijkt me heel sterk, dit is een compleet ander blok met een andere cilinder, dat lijkt me ook wel logisch met een verroest blok. De cilinder en de kop zijn beide op een glas plaat geschuurd voor de zekerheid dus dat kan het echt niet meer zijn…Misschien is die kop idd iets krom en ook de reden dat t blok vast en verroest was? Zo komt t wel over iig
En dat t nu wat beter zit maar NET niet helemaal goed.
Dat lijkt me heel sterk, dit is een compleet ander blok met een andere cilinder, dat lijkt me ook wel logisch met een verroest blok. De cilinder en de kop zijn beide op een glas plaat geschuurd voor de zekerheid dus dat kan het echt niet meer zijn…Zou misschien de carburateur inwendig kunnen lekken ? En dat je nu via die koelstof aansluitingen hierop valse lucht naar binnen krijgt?
Aan dit zat ik ook te denken, maar heb zegmaar de aansluiting die op de carb zitten wel afgesloten door op beide aansluitingen een slangetje aan te sluiten, gewoon slangetje van 2 cm die ik op beide heb aangesloten zodat die beide afsluit met 1 slang als je snapt wat ik bedoel. Maar ik de k indd dat de carb wel aan vervanging toe is. Is het slim om hier een 17,5 op te doen? En zit momenteel een terugloop uitlaat op, gele drukveer, witte trekveren en lichte rollen, grammen weet ik niet precies meer. Verder gewoon een Alu 50cc.Zou misschien de carburateur inwendig kunnen lekken ? En dat je nu via die koelstof aansluitingen hierop valse lucht naar binnen krijgt?
Top, doe ik doet denk ik. Thx17.5 kan wel hoor