kom er weer effe niet uit

cris

Bolletje Runner
kheb de search gebruikt maar kom er nog niet echt uit,ik heb last van de bekende plofjes uit mijn uitlaat en het niet op toeren komen van de scoot: Was me scoot aan het afstellen(manston 70,hr II,24 vlak,hpi,enz) toen ik opeens op volle toeren paar ploffen uit mijn uitlaat hoorde dus ik meteen gas terug en dacht aan een warmloper/vastloper maar de scoot liep nog wel kwam alleen niet meer op toeren. toen effe alles gecheckt:
cilinder en zuiger waren nog helemaal ok(dus geen warmloper/vastloper)membraam is ook nog ok,bougie gewisselt(is het ook niet),bougiekabel gekeken of hij nog vonkte was ook het geval en me hpi is ook niet los of verdraait geweest. voorontsteking en squish en alles staat goed want daarvoor kwam hij wel gewoon op toeren.iemand enig idee??

Advertisement - register to remove this

bougiedop is pas 10km oud denk dus dat lijkt me wel een beetje sterk en wat zou daar met kunnen zijn dan? en kabel is helemaal nergens beschadigd ofzo en vonkt gewoon.maar thanks voor je tip zal het voor de zekerheid toch proberen.nog iemand meer tips??

elektrode afstand misschien???? al geprobeert???? Anders cdibobine unit ff op je blok zelf vast maken ben je 100% zeker van massa. En ik zelf heb een kapotte cdi van hpi dus ja het kan ook stuk!!!!!!!!!

elektrode staat goed,maar hoezo me bobine op me blok maken wat heeft dat voor nut dan? btw dop en kabel is getest en is het ook niet.

daar zit wel iets in jah,want ik heb vandaag gemerkt als ik aan mijn rotor draai klinkt het ook alsof hij langs iets gaat(alsof er een heel klein stukje rubber tussen zit ofzo).kan het zijn dat mijn keerring eruit is geklapt ofzo dan(ik bedoel kan dat als gevolg de ploffen uit de uitlaat hebben) want heb weleens meer gehad dat hij lekte maar toen begon hij alleen over te slaan op hoge toeren maar geen ploffen ofzo.

jaja was het maar zo makkelijk,om dat te checken zal me ontsteking eraf moeten lijkt me.daarom vraag ik het eerst maar of het wel kan,anders haal ik me ontsteking er voor niks af

Dan heb je toch echt iets vreemds gedaan als die keerring eruit ligt, Cristian :) Vuile carb? Heb ik ook weleens vonken mee gekregen... Afstelling rotor lijkt me behoorlijk voor de hand liggend...

als je xring eruit klapt krijg je idd ploffen uit je uitlaat alleen meesten van tijd krijg je hem daarna ook niet meer gestart.
ik zou zeggen haal ff 2 nieuwe xringen dat kost maar een paar euro en zet die erin.
gewoon een klein gaatje inboren en met een heel dun imbusje eruit trekken. have fun hehe

ik ben vandaag weer effe bezig geweest en nu heb ik alles bij elkaar de volgende dingen getest:
-zuiger en cilinder:ok
-carb:schoongemaakt
-membraam:ok
-bougiekabel,dop,en bougiezelf:ok,ok,ok
-extra massa:ok
-carb afstelling veranderd:geen resultaat bij het ploffen
-squish nagekeken
-keeringen en cilinder gecheckt op lekken.
-onsteking zit nog steeds goed vast dus kan n niet zijn verdraait.

het enige wat nog overblijft lijkt me:
bobine gaar
keering aan ontstekingskant gaar

iemand nog meer ideeen?

ontsteking net er effe afgehaalt binnenkort mijn originele erop zetten en ff kijken wat hij dan doet,keerring was overigens nog ok.

hmmm,net mijn originele ontsteking erop gehad,en hij wil weer aardig van zijn plaats af.dus het ligt aan mijn hpi.maar wat kan hieraan kapot zijn,het is het oude type(alles zat nog goed vast toen ik hem eraf haalde,en geen beschadigde draden enz,ontsteking heeft dnek ook pas rond de 500km gelopen.en ik kan toch ook mijn ontsteking laten doormeten ofzo).

Back