(Dit is de volgorde op foto VLRN :
De krukasmoer - ring met bolle en holle kant - kickstartrondsel - Ster voor in koelvin - koelvin - afstandsring - variobus
Wat je mijns inziens het beste kunt doen is de afstandsring achter de vario zetten , dus achter de plaat van de variateur , tegen de startkoppeling aan. Ik doe dat sowieso met minarelli's maar hier kan het nog voordeel op leveren ivm je beschadigde as. Als je dit doet kan de koelvin namelijk met zijn uitsparing (2e foto) over de variobus heen en de ring zal dan niet "zweven" op de as net waar het beschadigd is. En , je klemt de koelvin tegen de bus met het aandraaien van de krukasmoer , daardoor zit alles vast , hij zit immers niet op de kruktap zelf vast.
(Wel kan het zijn dat je iets lichter in rollen moet of een iets zwaardere drukveer moet gebruiken)
Dus zo eigenlijk :
Als je de vario , afstandsring , koelvin , ster en kickstartrondsel erop hebt zitten moet het er uit zien zoals op de eerste foto , op de 2e foto hoe het NIET moet want dan gaat het niet goed.
Daarna monteer je de ring met de bolle kant naar je toe en draai je de moer erop met een luchtsleutel of varioblokkeersleutel en als het kan nog op zo'n 30 a 35 NM
En dan moet het wel lukken , zolang de vario maar over de krukas kan schuiven bij het monteren.