Koelslang

specialbart

Well-Known Member
Hallo.
hier dan mijn eerste post!
ik heb al bijna 2 jaar mijn aerox, en begin steeds meer aan te sleutelen.
sinds kort heb ik er een Stage 6 70 cc racing modulair cilinder onder liggen.
maar nu zit ik met een probleem.
telkens als ik een minuut of 5/10 rijd, vliegt mijn koelslang bij mn cilinder er gewoon spontaan af. ik heb al verschillende slangen gebruikt en een 10-tal slangen klemmen.
heeft hier iemand nog idee voor?

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Hmm ik ken ook iemand die dat regelmatig had, zelfde cilinder. Geen idee hoe hij dat opgelost heeft, maar het lijkt me dat als je de slangenklem voldoende aan draait hij niet los kan schieten..
 
kan je dat misschien vragen? dat vast draaien klinkt logisch en makkelijk gezegt, maar als zelfs mn vader hem vast gedraaid heeft en hij schiet gewoon los bij een paar x vol gas, dan is dat het ook niet..
 
dan zou hij toch bij de kop moeten lekken, en niet dat slang eraf duwen?
correct me when i'm wrong!

edit: het gaat om de korte slang van onderkant cilinder naar waterpomp
 
Last edited:
Een electrische waterpomp is alleen handig voor op sprinters, voor een straat scooter moet een standaard waterpomp echt wel voldoen.
De slang loopt wel recht naar de cilinderkop; dus niet allerlei knikken/bochten erin?
 
Als ik dit zo hoor is het een druk die ergens opgebouwt wordt in het koelsysteem.

Nu kan dit komen door een kapote koppakking. maar zoals je al zegt is dit goed.

Het kan ook zo zijn dat een koelslang verstopt is. Waardoor je geen vloeistof kan rondpompen, wat dus een bepaalde druk op bouwt.

Het kan ook nog zijn dat je termostaat(als die er nog in zit) Niet werkt. Dit kan je controleren door hem in kokent water te leggen. En als je hem dan ziet bewegen is hij goed. Anders niet.
 
bedankt voor je reactie.
-pakkingen zijn idd reeds vervangen, kan het dus niet zijn.
- thermostaat is er al uit, ook niet dus.
- dat ze verstopt zijn lijkt me ook sterk, want het is sinds ik er nieuwe vario ingezet hebt, + wat andere dingetjes.
het lijkt mij dat ie zoveel toeren maakt, dat ie zo snel rond pomt, dat ie eraf schiet?
vandaar mijn redenering naar een elektrische waterpomp.
 
ik weet bijna wel zeker dat je pomp niet te snel pompt. aangezien bij de racerij ook nog jongens met org waterpomp rijden. en die dingen draaien zo ongeveer 14.000 toeren.

zoek het in iets verstopt of foutief gemonteerd in je koelsysteem

Bouwt je systeem druk op als je de motor laat draaien en de koeldop eraf en dan daar je hand op leggen?
 
Back
Top