scooter start niet nadat de koelslang is losgeschoten

Erwin280

Well-Known Member
sr2000 (morini) onbegrenst +- 75km

hey ik heb van mijn scooter de krukaslagers,keeringen en zuiger vervangen en alles weer in elkaar gezet toen testritje en hij reed perfect lekker soepel. Toen ging ik naar huis rijden en na een kwartiertje dipte mijn scooter in met snelheid steeds langzamer toen kreeg ie zijn vermogen een seconde terug en toen viel ie uit (dit gebeurde in 10 sec ofsow). Toen ik achter me keek zag ik dat er een hele straal witte rook van mijn blok afkwam. Toen ik eenmaal stilstond door de uitgevallen motor wachtte ik tot al eht rook weg was en toen ik naar mijn blok kijken. Wat bleek was dat de koelslang van mijn cilinder los was geschoten ik was vergeten er een klem om te doen. Mijn cilinder was ook super heet. Nu start ie niet meer maar ik kan de krukas nog wel draaien want ik kan gewoon kicken. Ik denk dat ie een lichte vastloper heeft gehad maar watd enken jullie en hoe erg zal de schade zijn. nadat ie helemaal was afgekoelt startte ie nog steeds niet bougie vonkt nog wel.
 
Advertisement - register to remove this

pruttelbakje said:
ik zou ook ff een nieuwe/beter klemmetje kopen voor je koelslang. gewoon voor de zekerheid, lullig als dit nog een keer gebeurt.

"Wat bleek was dat de koelslang van mijn cilinder los was geschoten ik was vergeten er een klem om te doen."
 
Back
Top