knipperlichten laten branden als gewone voorlichten

yow kheb ne speedfight 2

ik zag een tijdje terug nen booster rijde met witte lampen in z'n knipperlichten gestoken en deze brandde zoals een gewoon voorlicht, echt wel mooi.

Kan dit met ne speedfight 2??

ne speedfight heeft ne schakelaar voor licht; aan/uit, kunde nu als de schakelaar op uit staat 2 knipperlichten samen constant laten branden, als hij op aan staat gewoon andere lichten laten branden.

Advertisement - register to remove this

Originally posted by speedfight2Y
yow kheb ne speedfight 2

ik zag een tijdje terug nen booster rijde met witte lampen in z'n knipperlichten gestoken en deze brandde zoals een gewoon voorlicht, echt wel mooi.

Kan dit met ne speedfight 2??

ne speedfight heeft ne schakelaar voor licht; aan/uit, kunde nu als de schakelaar op uit staat 2 knipperlichten samen constant laten branden, als hij op aan staat gewoon andere lichten laten branden.

Kun je de volgende keer in normaal nederlands typen aub?

op de site van scootnscoot stond idd zoiets voor een spirit met een schakelaartje, zodat de knipperlichten konden knipperen of gewoon aanstaan, is wel in het frans en moeilijk verstaanbaar.

Originally posted by Next
op de site van scootnscoot stond idd zoiets voor een spirit met een schakelaartje, zodat de knipperlichten konden knipperen of gewoon aanstaan, is wel in het frans en moeilijk verstaanbaar.

kan je misschien even de exacte link doorgeven??
ga proberen te vertalen

Te veel werk???

Te ingewikkeld?

Doe niet zo gek!

Het zijn een paar draadjes en twee schakelaartjes extra, tenminste, zo heb ik het bij mn vivacity s gedaan. Nu kunnen mn knipperlichten rechts knipperen, links knipperen, rechts en links tegelijk knipperen, rechtsconstant schynen, rechts en links tegelijk constant schijnen, en helemaal niet schijnen. Tis een eitje, echt waar.

Ik ben nou ff heel erg busy, maar als ik over een weekje terug ben van Texel (als mn scoot het volhoud tenminste...) zal ik je wel ff een stroomschema sturen

Mzls

Originally posted by bram226
Te veel werk???

Te ingewikkeld?

Doe niet zo gek!

Het zijn een paar draadjes en twee schakelaartjes extra, tenminste, zo heb ik het bij mn vivacity s gedaan. Nu kunnen mn knipperlichten rechts knipperen, links knipperen, rechts en links tegelijk knipperen, rechtsconstant schynen, rechts en links tegelijk constant schijnen, en helemaal niet schijnen. Tis een eitje, echt waar.

Ik ben nou ff heel erg busy, maar als ik over een weekje terug ben van Texel (als mn scoot het volhoud tenminste...) zal ik je wel ff een stroomschema sturen

Mzls

ok thx
zit al te wachten...

Ben ik weer, back van holiday. Je begint ermee om een schakelaar te maken, waarmee je een setje knipperlichten, bijvoorbeeld links, kan laten knipperen. Zou dat lukken? Een stroomschema heb ik wel, maar dus alleen van een vivacity. De rest hoor je morgen wel, ik moet ff opzoeken hoe ik het gedaan heb. je moet iig zorgen dat ergens de draad van je clingerateur kan aftappen, met een kroonsteentje ofzo...

heb hier nog een foto gevonden:

1030002188-knpperlcht.jpg

die opmerkingen over taalgebruik kan je beter voor jezelf houden...
:| :rolleyes:

Originally posted by bram226
Ben ik weer, back van holiday. Je begint ermee om een schakelaar te maken, waarmee je een setje knipperlichten, bijvoorbeeld links, kan laten knipperen. Zou dat lukken? Een stroomschema heb ik wel, maar dus alleen van een vivacity. De rest hoor je morgen wel, ik moet ff opzoeken hoe ik het gedaan heb. je moet iig zorgen dat ergens de draad van je clingerateur kan aftappen, met een kroonsteentje ofzo...

zoals ik al gezegd had heb ik niet echt veel verstand van electronica, kan je even zeggen wat voor een schakelaar juist en hoe ik die moet maken en ik weet ook niet wat een clingerateur is.

Dit gaat nog leuk worden... De klingerateur (of clingerateur, kweenie zeker...) is een electrisch component. Het is meestal en vierkant of rond zwart doosje, een paar centimeter groot. Het is een zgn. condensator. In de practijk komt dat hier op neer, dat als je hem inbouwd in een electrische stroomkring met een lampje, het lampje gaat knipperen. Als je vanaf de klingerateur een draadje trekt naar je claxon, gaat je claxon knipperen, als je een draadje trekt naar je remlicht gaat je remlicht knipperen. In de huidige situatie gaan er dus vanaf jou klingerateur twee draden weg, een voor de aanvoer vaan stroom vanaf je accu, die stroom wordt dus in je clingerateur omgezet naar een knippersignaal, en door de tweede draad gaat deze 'knipperstroom' naar je knipperlicht schakelaar, waar hij of wordt onderbroken (dan branden je knipperlichten niet) of naar je linkerknipperlicht woordt gestuurd, of naar je rechter. Een schakelaartje koop je gewoon bij een electronica speciaalzaak, maar als je dat niet kan vinden kan ik er ev. wel ff twee opsturen. Het maakt niet uit wat voor schakelaartjes je neemt, gewoon vragen naar aan/uit schakelaartjes. Snap je het tot nu toe?

Back