Duitse scooter invoeren met gesmokete knipperlichten

Johan D.

Member
Hallo, ik wil graag mijn zip type 1 op Duitse plaat de knipperlichten zwart maken door middel van smokefolie. Het licht komt er precies hetzelfde doorheen als zonder smokefolie. Kan ik hem dan zo laten keuren voor een Nederlandse plaat of is dit verboden. Voor de duidelijkheid: ik wil de Duitse scooter dus omzetten naar Nederlandse plaat maar ik heb gesmokete knipperlichten. Wordt hij zo goed gekeurd?
 
Advertisement - register to remove this

Een keuring van Duits kenteken naar Nederlands is geen technische keuring. In principe checken ze niks en starten ze de scooter niet eens. Het enige dat ze horen te controleren is of het frame- en bloknummer overeenkomt met wat er staat op de bijgeleverde papieren en of het frame en blok bij elkaar horen. Echter, soms wil het voorkomen dat een keurmeester meer checkt dan nodig is. Zo heb ik een kennis bij wie ze hem toch een keer tijdens zo’n keuring op de rollerbank hebben gezet, terwijl ze bij mij en andere kennissen dus alleen het bovenstaande checkte. Dit was bij dezelfde RDW. Om die reden zou ik alle aanpassingen aan een scooter pas doen nadat je hem op NL kenteken hebt staan, gewoon voor de zekerheid.
 

Even ouderwets bellen met de RDW. Zij gaan over de keuringen en weten precies wat wel en niet is toegestaan.
Om het nog makkelijker te maken, heb ik het telefoonnummer even voor je opgezocht op de site van de RDW.
Maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur. Onze klantenservice: 088 008 7447 (voor particulieren)
 
Een keuring van Duits kenteken naar Nederlands is geen technische keuring. In principe checken ze niks en starten ze de scooter niet eens. Het enige dat ze horen te controleren is of het frame- en bloknummer overeenkomt met wat er staat op de bijgeleverde papieren en of het frame en blok bij elkaar horen. Echter, soms wil het voorkomen dat een keurmeester meer checkt dan nodig is. Zo heb ik een kennis bij wie ze hem toch een keer tijdens zo’n keuring op de rollerbank hebben gezet, terwijl ze bij mij en andere kennissen dus alleen het bovenstaande checkte. Dit was bij dezelfde RDW. Om die reden zou ik alle aanpassingen aan een scooter pas doen nadat je hem op NL kenteken hebt staan, gewoon voor de zekerheid.
Tuurlijk ... elke Duitse Auto / Motor / Scooter / Motor Scooter mag hier gelijk de weg op ?? Zal de RDW een Worst wezen ?? Vergeet dat maar !
 
Tuurlijk ... elke Duitse Auto / Motor / Scooter / Motor Scooter mag hier gelijk de weg op ?? Zal de RDW een Worst wezen ?? Vergeet dat maar !
tja het is toch echt zo… ze hebben bij mij de snelheid niet eens gecontroleerd terwijl hij op papier een 25kmh versie was en ik ‘m op brom wilde. Hij heeft ‘m ook niet gestart en toen ik vroeg waarom niet was dat dus het antwoord. En ik had nog zo m’n best gedaan om ‘m exact 45 te laten lopen!
Post automatically merged:

Toen ik opmerkte dat hij dus geen idee had of de scooter daadwerkelijk 45 ging zij hij dat het “mijn eigen verantwoordelijkheid is”.
 
Raar verhaal ... dus je kan dan gewoon met 1 of andere Duitse (onveilige ) schadebak hier "gewoon " een kenteken krijgen ??

Vergeet het maar ... een Kennis van mij werkt bij de RDW in Zwijndrecht ,,, dus ik weet wel beter ,
 
Vraag het hem maar! Ik ging er vanuit dat de gedachte (binnen de EU) is dat als de scooter in Duitsland goedgekeurd is en dus op kenteken staat, hij ook voldoet aan de eisen hier. Ik snap dat je moeite hebt met het geloven, ikzelf vond het ook vrij bijzonder maar heb nu al zelf een scooter ingevoerd en 3 mensen om mij heen ook waarbij dit bij iedereen het geval was. Alleen bij die ene jongen hebben ze ‘m dus ook op de rollerbank gezet maar verder niets getest. Ging om een runner bij hem, 50cc 2t. Die liep 75 en is toen afgekeurd. Bij de 2e keuring is hij goedgekeurd zonder technische keuring/rollerbank test.
Post automatically merged:

Of het bij motoren en auto’s ook zo makkelijk is zou ik niet weten. Heb zelf nog nooit iets anders ingevoerd dan scooters
 
Back
Top