Kan in de spannings regelaar zitten . Niet in het startrelais . Je zou bij de schakelaar de connector even los kunnen halen , dan een plusdraad tegen de draden houden , die naar de lichten lopen , zo kun je uitsluiten dat het in de bedrading zit . Daarna op de centrale ingang van de schakelaar en op de linker en rechterkant meten of de schakelaar niet stuk is . Met een multimeter.in je startrelais verwerkt
Zit inderdaad in de spanningsregelaar.Kan in de spannings regelaar zitten .
Dus even op een 12V/20W lampje twee draadjes knutselen en de volgende plaatsen afprikken waarbij je de connectoren gekoppeld houdt en het contactslot ingeschakeld en je het tweede draadje van het testlampje op de min-pool van de accu aansluit:
- De zwart/blauwe draad op Pin 7 van de spanningsregelaar.
- De zwart/blauwe draad bij je raw-schakelaar.
- raw schakelaar naar links en recht en prikken op de beide andere draden van de raw-schakelaar.
Dus dit snap je maar een simpel knipperlicht niet?nu snap ik wel hoe een ontsteking enzo werkt.
Volgens je verhaal in post#1 heb je die toch al 4 keren gewisseld, trouwens bij puntje 1 zie je al of het aan de spanningsregelaar ligt of niet!Is de slimste optie voor mij niet om een spanningsregelaar te testen die het gegarandeerd doet.
Dus dit vind je gemakkelijker dan een testlampje te maken en bovenstaand testje even te doen?kan ik dan niet beter een nieuwe kabelboom erin zetten?
typische neerbuigende guy van 40 hier, zoals ik al 2x heb gezegd heb ik 0 ervaring ermee dus om dan connectoren gekoppeld te houden en plaatsen af te prikken. dat zegt me helemaal niks, en zoals ik ook al heb gezegd waren dit 4 spanningsregelaren die ik ergens had liggen waarvan de werking onbekend is. dus dan is dat inderdaad makkelijker ja. en een kabelboom omwisselen is ook zo gebeurd dus ik zie niet het probleem om dat te vragen en ook geen reden om weer “de les geleerd” te krijgen door een of andere oude manJay, ik heb precies beschreven wat je moet doen, zo moeilijk is dit niet.
Je hoeft er zelfs geen verstand van te hebben en enkel te kijken of het testlampje knippert.
Dus dit snap je maar een simpel knipperlicht niet?
Volgens je verhaal in post#1 heb je die toch al 4 keren gewisseld, trouwens bij puntje 1 zie je al of het aan de spanningsregelaar ligt of niet!
Dus dit vind je gemakkelijker dan een testlampje te maken en bovenstaand testje even te doen?
kabelboom verwisselen is heel wat meer werk, dan even een klein lampje makentypische neerbuigende guy van 40 hier, zoals ik al 2x heb gezegd heb ik 0 ervaring ermee dus om dan connectoren gekoppeld te houden en plaatsen af te prikken. dat zegt me helemaal niks, en zoals ik ook al heb gezegd waren dit 4 spanningsregelaren die ik ergens had liggen waarvan de werking onbekend is. dus dan is dat inderdaad makkelijker ja. en een kabelboom omwisselen is ook zo gebeurd dus ik zie niet het probleem om dat te vragen en ook geen reden om weer “de les geleerd” te krijgen door een of andere oude man
als je weet wat je doet wel ja, maar er kan voor mij veel gebeuren als ik niet weet wat ik moet doen en hoe, ik weet wel hoe ik een kabelboom zo verwisseld hebkabelboom verwisselen is heel wat meer werk, dan even een klein lampje maken
Dat is wel een boute uitspraak , er is geen spraken van de les geleerd te krijgen , maar als jij het makkelijker vindt , om een hele kabelboom te vernieuwen , en dan erachter te komen dat het nog niet werkt , omdat of je schakelaar , of toch je regelaar stuk is .om weer “de les geleerd” te krijgen door een of andere oude man
ik begrijp ook wel dat het meer werk kost maar ik wordt hier behandeld als een of andere domme gast omdat ik nog nooit aan een kabelboom heb gezetenDat is wel een boute uitspraak , er is geen spraken van de les geleerd te krijgen , maar als jij het makkelijker vindt , om een hele kabelboom te vernieuwen , en dan erachter te komen dat het nog niet werkt , omdat of je schakelaar , of toch je regelaar stuk is .
Ik ben ook een oude lul , maar ben er nu , met dit topic wel klaar mee , succes verder.
als er een of andere guy met een meme aankomt komt dat toch wel zo over, voor mij is het persoonlijk makkelijker omdat ik zo’n dingen nog nooit gedaan heb ik kan niet zomaar iets prikken op pin 7 snap niet eens wat daarmee bedoelt wordt, moet ik een draadje in die aansluiting doen of vanuit de kabel zelf halen?Oke , ik heb alles eens terug gelezen , en je wordt nergens als een domme gast weggezet , Sparky is heel goed thuis in het elektra werk , en geeft meerdere tips . Ik neem aan als je zoals je schrijft weet hoe de ontsteking werkt , en een kabelboom kan vervangen , je ook twee draadjes aan een fitting kunt maken . Om dan één draadje , aan massa te maken , en de andere bij pin 7 op de regelaar te prikken , en dan te kijken of het lampje knippert , en dan de stappen van Sparky te volgen , moet toch te doen zijn voor je , en kan je een hoop geld schelen , dat is ook de reden van Sparky om je te helpen , en niet om je te jennen.
ja ik denk dat ik het zo wel beter snap, bedanktje kan in de connector , is dat ding wat op je regelaar komt , met de draden daaraan , met behulp van , b.v. een recht gebogen paperclip van onder erbij doen om te meten. Is de Zwart / blauwe draad . heb je daar geen knipperende lamp , zit het fout in de regelaar . Knippert hij daar wel , ga je verder naar je schakelaar , en meet je daar op dezelfde draad . Heb je daar ook een knipperende lamp , kun je meten op de twee overgebleven draden , als je de schakelaar naar links of rechts doet . knippert hij niet bij de schakelaar , is je draad onderbroken vanaf de regelaar naar de schakelaar . hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is .
ja is een runner dashboard waarbij links en recht beide een apart lampje hebben, ik dacht dat linker remhendel ook links deed “activeren” en rechts rechts, maar weet het niet zeker.Dit lijkt mij meer een massa probleem te zijn , en dat als je nu je remhendel inknijpt , de spanning een weg naar de massa zoekt , via dat lampje . Heb je voor elke kant een apart lampje of voor beide kanten 1 lampje . Want echt de knipperlichten hebben niets met het start relais te maken
Hij heeft het wel altijd goed gedaan (knipperlichten) ? Dan zou je alle massapunten moeten nakijken , en schoonmaken . Dat van een massa draad op je frame zetten is wel een idee , maar zou je eerst moeten meten met een multimeter , of er een weerstand zit tussen accu min en frame . Maar proberen kan altijd. zet deze dan op de massa van de accu.is dit op te lossen door een massakabel van kabelboom naar frame te maken?
uhhh ja ik heb deze geruild, dus verder geen idee of ze het gedaan hebben, bedoel de knipperlichten doen het nu opeens wel. alleen dat massa probleem danHij heeft het wel altijd goed gedaan (knipperlichten) ? Dan zou je alle massapunten moeten nakijken , en schoonmaken . Dat van een massa draad op je frame zetten is wel een idee , maar zou je eerst moeten meten met een multimeter , of er een weerstand zit tussen accu min en frame . Maar proberen kan altijd. zet deze dan op de massa van de accu.
ook het rare nu is dat als ik de sleutel omdraai gaan de knipperlichten aan de linkerkant aan, en dan werkt rechts niet meerHij heeft het wel altijd goed gedaan (knipperlichten) ? Dan zou je alle massapunten moeten nakijken , en schoonmaken . Dat van een massa draad op je frame zetten is wel een idee , maar zou je eerst moeten meten met een multimeter , of er een weerstand zit tussen accu min en frame . Maar proberen kan altijd. zet deze dan op de massa van de accu.