Knipperlicht voor knippert heel snel

Matta698

New Member
Hallo allemaal,

(Scooter: Piaggio zip 2000 uit 2012)
Ik heb een vraag, mijn knipperlichten voor knipperen heel snel als ik ze aan doe kan dit komen omdat er twee led lampjes stuk zijn in een voor knipperlicht?

Alvast bedankt voor u reactie!
 
Advertisement - register to remove this

Is het een looplicht richting aanwijzer , want hoeveel lampjes zitten er anders in dat voorlicht , als hij nog steeds knippert?
En knipperen ze achter ook snel , of gewoon?
 
Als voor en achter deze Audi-effect knippers zitten doe als volgt:

Blauw/zwarte draad bij je spanningsregelaar losnemen en deze blauw/zwarte draad aansluiten op de witte draad van je contactslot of bij de claxon.

In deze Audi-effect knippers zit namelijk al elektronica die je led's knipperend in dat looplichteffect aanstuurt dus deze moeten geen knipperspanning krijgen van je spanningsregelaar maar een gewoon geschakelde plus 12Volt van je accu/contactslot.
 
Hoi
Als voor en achter deze Audi-effect knippers zitten doe als volgt:

Blauw/zwarte draad bij je spanningsregelaar losnemen en deze blauw/zwarte draad aansluiten op de witte draad van je contactslot of bij de claxon.

In deze Audi-effect knippers zit namelijk al elektronica die je led's knipperend in dat looplichteffect aanstuurt dus deze moeten geen knipperspanning krijgen van je spanningsregelaar maar een gewoon geschakelde plus 12Volt van je accu/contactslot.
er zit geen blauw witte staat in mijn spanningsregelaar
Post automatically merged:

Hoi

er zit geen blauw witte staat in mijn spanningsregelaar
Kan deze draad niet wit zijn?
Post automatically merged:

Als voor en achter deze Audi-effect knippers zitten doe als volgt:

Blauw/zwarte draad bij je spanningsregelaar losnemen en deze blauw/zwarte draad aansluiten op de witte draad van je contactslot of bij de claxon.

In deze Audi-effect knippers zit namelijk al elektronica die je led's knipperend in dat looplichteffect aanstuurt dus deze moeten geen knipperspanning krijgen van je spanningsregelaar maar een gewoon geschakelde plus 12Volt van je accu/contactslot.
Want de witte draden zitten al op het contactslot aangesloten
 

Attachments

  • CBB82267-D2E9-431B-83EB-639CD44FD00F.jpeg
    CBB82267-D2E9-431B-83EB-639CD44FD00F.jpeg
    153 KB · Views: 6
Last edited:
Ik heb de vraag aan chatgpt gesteld en die zegt dit er van :

Ja, het kan zeker zijn dat de knipperlichten te snel knipperen omdat er LED-lampen kapot zijn. Wanneer een LED-lampje niet goed werkt of kapot is, kan dit leiden tot een hogere weerstand in het circuit, waardoor de knipperfrequentie wordt verhoogd.

Het is ook mogelijk dat de relais van de knipperlichten beschadigd zijn of niet goed werken. Het is daarom aan te raden om de lampjes te controleren op eventuele defecten en ze indien nodig te vervangen. Als dit het probleem niet oplost, kan het nodig zijn om de relais te vervangen.
 
er zit geen blauw witte staat in mijn spanningsregelaar
Ik heb ook niet geschreven blauw/wit, ik heb geschreven blauw/zwart!
Post automatically merged:

Ik heb de vraag aan chatgpt gesteld
ChatGPT kan alleen een goeie analyse doen als je ChatGPT ook de juiste en gedetailleerde info geeft.
Dus je moet ChatGPT ook vertellen dat de knipperlichten reeds voorzien zijn van elektronica voor het Audi-effect die een vaste voeding vereist.
 
Last edited:
Back
Top