Knipperlicht rechts voor/achter werkt niet

2dehans

New Member
Hi all,
Vandaag mijn zoon even aan het helpen met zijn Vespa Sprint uit 2016.
Probleem is zijn knipperlicht aan de rechterkant, zowel voor als achter. Deze willen niet gaan knipperen. Ook niet het icoontje op zijn cockpit.
Links werkt het zoals het hoort (ook op normale snelheid). Dagrijverlichting in knipperlicht werkt.
Hij heeft tevens een alarm op zijn scooter. Als we die inschakelen dan knipperen alle knipperlichten (ook de rechter dus)> Aan het knipperlicht lampje zelf zit dus de bedrading komende vanuit het alarm als van de scooter zelf.
Ik heb de Relais bekeken en de aansluiting opgeschuurd. Schakelaar op het stuur losgehaald en de koperen eilandjes licht opgeschuurd.
De schakelaar aan het stuur lijkt redelijk eenvoudig. Er zijn drie draden welke aan drie eilandjes zitten. Daarboven een koperen blokje die volgens mij in de neutraal stand de eilandjes net niet raken. Bij schakelen naar links maakt hij connectie met linker en midden eiland. En bij rechts midden en rechter eilandje. Met draadje overbrugging gemaakt en toen deed de rechtsknipperlicht het even.. .toen schakelaar na reinigen gemonteerd en niets meer... Ook niet meer met de overbrug methode. De knipperlicht is heel want als ik die aansluit op de linker connector doet hij het. UIt het knipperlicht komen drie draden. 1 x wit 1x zwart 1x blauwwit.
Wit is 12volt. Zwart is dagrijverlichting. Ik denk dat de blauwwit gewoon massa schakeldraad is... mocht er een draadbreuk zijn dan zou ik de massa (om te testen) toch rechtstreeks van accu of chassis moeten kunnen halen?
Middag al mee bezig vandaar wat warrig verhaal met het geen ik getest heb. Als iemand de gouden suggestie heeft dan ben je mijn held :)
Thxs en veel scooter plezier
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top