Knipperlicht tikje gaat aan bij contact aan

Melvin0347

New Member
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een raar probleempje bij mn CPI Oliver. Zodra ik het contact aanzet gaat het tikgeluidje van het knipperlicht tikken. (Zie video)

Waar kan dit aan liggen en hoe los ik het op? Wat mij betreft mag heel dat ding er ook uit maar ik weet niet zeker of dat mogelijk is.
( dit heb ik ooit bij m'n kymco agility gedaan en toen werkte de electra niet meer. Geen elektrische start etc.)

De link naar de video:

 
Advertisement - register to remove this

Kijk je richtingaanwijzerschakelaar eens na, misschien dat er oxide of water/vocht in zit.
Dit ga ik morgen direct doen.

Thanks voor de tip. Ik hou je op de hoogte.

Ik heb trouwens het tikding uit de scooter gehaald maar dit zorgt voor een onafgerond circuit waardoor nu alle elektrs behalve de knipperlichten werken.
 
Slechte accu? dan hoor je het relais ook klikken...
Post automatically merged:

Dat kun je testen door met een multimeter te kijken of de accu nog goed is, zou iets van 12,5 -13,7 V moeten zijn.
 
Dat klopt, dit "tikding" is namelijk ook je knipperrelais.
Zie paarse pijl op het schema.

View attachment 59458
Ik heb vandaag de schakelaar gecheckt op corosie, dit was niet het geval of iig niet zichtbaar. Heb t wel meteen ff schoongemaakt wat enigsinds lijkt te helpen. In eerste instantie werd het tikje al wat langzamer achter elkaar. Nu wonder boven wonder is het tikje weg. Het verschijnt alleen nkg heel af en toe als ik het contact aanzet maar zodra ik de motor start is het weg.

Misschien dat dit dan bij mn accu ligt zoals @RobBromt al zei.
 
Back
Top