Knipperlicht compleet opnieuw bekabelen diagram

zantvliet

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Sym orbit 2 uit 2010, ik zit nu met het probleem dat mijn knipperlicht het niet (goed) doet. Wanneer ik de schakelaar naar links of rechts doe gebeurd er voor zo'n ~20 seconden niets, dan knippert hij 2 a 3 keer en gaat het weer uit. meerdere keren getest of het misschien aan de kabel lag als ik een bepaalde beweging maak of gas los/bij doe maar altijd kom ik uit rond de 20 seconden met een paar keer knipperen voor die weer uit valt. M'n voor en achter licht en remlicht doen het allemaal wel goed.

Dus als eerste heb ik toen het knipperlicht relais vervangen, dat ging een weekje goed voor het probleem weer terug kwam, daarna de schakelaar vervangen om te kijken of het misschien daar aan lag maar krijg dan het zelfde resultaat. met een andere accu geprobeerd maar nog steeds het zelfde resultaat. Zekering is nog heel. even gekeken of ik geen knik in de kabel of iets kon vinden maar dat is door de vorige eigenaar of vanuit de fabriek helemaal in tape gewikkeld en dat is een drama helemaal (schoon) uit elkaar te krijgen. Ik heb genoeg kabels liggen om het opnieuw te bekabelen dus ik zat daar aan te denken. heb even een tekeningetje gemaakt voor de bekabeling zoals ik denk het te laten werken.

Zou iemand met meer kennis er even naar kunnen kijken en opmerken of dit zou zal werken? of eventueel nog wat anders wat ik zou kunnen proberen?

bekabeling voor links voor en links achter is rood en rechts voor en rechts achter is groen om het iets duidelijker te maken
 

Attachments

  • knipperlicht.png
    knipperlicht.png
    89.3 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

Van die tekening klopt niks van, verder heb je de knipperlichten direct aan de accu, hier hoort het contactspot nog tussen.

Als je even geduld hebt, pas ik jke tekening even aan.
Post automatically merged:

1700584066671.png
 
Last edited:
Back
Top