Dat klopt.Ik lees op internet dat het relais in de spanningsregelaar verwerkt zit
Als het knipperlicht het eerst wel deed en na het vervangen van de spanningsregelaar niet meer, waar kan het dan aan liggen denk je?wat het probleem kan zijn.
dagrijverlichting voor flikkerde.
Was dit misschien DMP spul?de dagrijverlichting achter ineens doorgebrand
Dit geldt alleen als je knippers zijn voorzien van gloeilampjes, heb je led dan moet je een 3-polig knipperrelais kopen.Je kunt losse 2 polige knipperlichtrelais kopen.
Die lampen gebruik ik ook! SmileMijn koplamp flikkert altijd al als hij stationair draait, ook toen ik net een nieuwe accu had. Wanneer ik gas geef blijft de lamp goed branden. Grootlicht heeft het nooit gedaan met deze lamp:
View attachment 62480
Ik weet dat deze eigenlijk op gelijkspanning moet, en dat moet ik dus nog regelen. Accu heb ik nog niet gecontroleerd en dat zal ik dus nog moeten gaan doen. Eerst maar weer eens de oude spanningsregelaar erin zetten en kijken wat die dan doet...
Heb jij wel groot licht? Ik heb geen licht en als ik dan het grootlicht aanzet gaat het normale licht branden.Die lampen gebruik ik ook! Smile
Was dit misschien DMP spul?
Want misschien is je oude spanningsregelaar helemaal niet defect.
Heb je de spanning gemeten van je oude spanningsregelaar en wat liet jouw concluderen dat, het defect gaan van je dagrijverlichting aan de spanningsregelaar, te wijten was?
Dit geldt alleen als je knippers zijn voorzien van gloeilampjes, heb je led dan moet je een 3-polig knipperrelais kopen.
Ja die relais heb ik al eens gezien echter weet niet of deze altijd goed werken.2 polig werkt op alle typen lampen en interval is instelbaar.
Knipperlichten waren inderdaad DMP spul. Enorm slechte kwaliteit dus, en bij andere gaat het altijd langer mee dan bij jezelf.Was dit misschien DMP spul?
Want misschien is je oude spanningsregelaar helemaal niet defect.
Heb je de spanning gemeten van je oude spanningsregelaar en wat liet jouw concluderen dat, het defect gaan van je dagrijverlichting aan de spanningsregelaar, te wijten was?
Knipperlichten staan wel gewoon op het contact aangesloten wat voorheen niet voor knipperende dagrijverlichting zorgde. Bij de piaggio injecties gaat de koplamp standaard al op het contact, maar dit is helaas niet zo bij de piaggio's met carburateur.Led lampen laten branden op wisselstroom is funest voor deze lampen.
Als je een scooter ziet met knipperende dagrijverlichting is deze "plug en Play" op de originele bekabeling.
Geld ook voor de koplamp.
Goede aanvulling, wij hebben carburateur versies en hebben alle ledverlichting op het gelijkstroomdeel aangesloten.Knipperlichten waren inderdaad DMP spul. Enorm slechte kwaliteit dus, en bij andere gaat het altijd langer mee dan bij jezelf.
Ik heb de draden van de dagrijverlichting gecontroleerd omdat ik deze niet zelf gesoldeerd heb. Hieruit heb ik niks geks gevonden en alles maakt naar mijn idee gewoon goed contact. Het was dus eigenlijk gewoon een blinde gok dat het de spanningsregelaar zou kunnen zijn. Die dingen kosten tenslotte ook bijna niks.
Post automatically merged:
Knipperlichten staan wel gewoon op het contact aangesloten wat voorheen niet voor knipperende dagrijverlichting zorgde. Bij de piaggio injecties gaat de koplamp standaard al op het contact, maar dit is helaas niet zo bij de piaggio's met carburateur.
Goede aanvulling, wij hebben carburateur versies en hebben alle ledverlichting op het gelijkstroomdeel aangesloten.
Ik heb de schakelaar van dim/grootlicht gevoed vanaf gelijkstroom. Dus beide werken als het contact aan is.Doet het grootlicht het wel op het gelijkstroomdeel? Bij mij doet hij het zelfs niet op de wisselspanning.