Nieuw LED achterlicht + RAW... knipperlicht blijft branden!

Sjekerd

Well-Known Member
weew...

Ik heb paar dagen terug mijn LED achterlicht + RAW gemonteerd en wat bleek tijdens het testen...

het standaart roode licht doet het gewoon
Het remlicht doet het ook gewoon

En de knipperlicht blijft helaas branden. Alle draden zijn gewoon goed verbonden.
Ook op mijn dashboard blijft het lampje branden (dus niet knipperen zoals ie normaal dus doet) als ik het schakelaartje naar rechts of links duw. (totdat ik hem weer uit druk natuurlijk).

Die lui van scootparts waar ik het heb besteld antwoorden alleen maar van:
Dan lijkt het erop dat je raw schakelaar defect is nu.

Dankjewel scootparts voor zo'n fantastisch antwoord hiermee kan ik wel aan de slag...(stukje sarcasme in deze zin)
En daarna antwoord hoe verhelp je dit probleem dan.. antwoorden ze niks terug.. Bestel daar ook nooit meer wat :S..:L

Maarja.. wie kan me helpen?O-)

groetjes eddie

Scooter: Yamaha Aerox Rossi.
 
Advertisement - register to remove this

Ledd lampjes hebben een ander wattage als je standaard lampjes, hierdoor blijven ze branden.

hier zijn losse weerstandjes voor te koop.
 
aah kiek :).. zijn ze gewoon te koop bij multimate en zo?

maar ik kreeg zonet weer bericht van die man van scootparts.. zegt hij dit

Sorry, ik bedoelde raw relais. Kan toeval zijn, maar kan ook met andere zaken te maken hebben.
Wat precies bedoelt hij met relais.

(sorry als hier al 10 duizend topics overgaan)
 
Als je oude raw(richtingaanwijzer) het gewoon deed is die niet kapot.
Nogmaals haal die weerstandjes en het is klaar.
 
En een relais zorgt er voor dat je licht blijft branden, zonder je relais zou het licht alleen blijve branden als je je knopje indrukt. nu kan je het dus los laten en blijft even goed branden. Das dus het antwoord op je vraag deze knipperen gewoonweg niet.
 
Ik ben neit zeker van wat ik zeg maar op school krijg ik relais schema's ofja heb ik gehad. en als je dan een relais hebt die gewoon bekrachtigt blijft wanner je op je knipperlicht schakelaar drukt blijft deze ook branden omdat er in een spoel een magnetisch veld blijft en daarmee blijft die aan tot je je raw uitzet, maar nu was ik er over aant na denken en nu dacht ik er aan dat er ook gewone knipper relais zijn, opkom en afval vertraagd.
nu moet je eens zien wat voor relais je hebt gekocht, mss staat het ergens, ik weet alleen niet naar wat je moet zoeke, maar als er een schema bij staat dan weet ik ook al genoeg,

Heb iets nagekeken, en knipperlicht zal iets met tijd relais heten
 
Last edited:
kun je er niet gewoon een LED relais er in zette ?

je begrijpt het woord relais verkeerd, een relais zorgt er voor dat iets aan blijft wanneer je je knop los laat, en uit als je er opnieuw opdrukt. kan net zo goed op een lampje ma lees men andere post en zoek daar eens naar. en wat er gezegt wordt van wattage, daar kan ik niks van,
 
Ahum, ga toch maar weer is terug naar school jongens.

Gloeilampjes hebben een wattage van 5 per stuk ongeveer. Zo'n LED lampje nog niet een halve watt per stuk.

Omdat zo'n knipperlichtrelais (goede benaming is "clignoteur") van een bimetaal is gemaakt is het afhankelijk van de temperatuur of hij contact maakt of niet.

Als er stroom loopt naar het knipperlicht wordt het warmer en wordt het contact verbroken. Daardoor wordt het weer koeler en wordt er weer contact gemaakt, enz. enz.

Maar omdat die LED lampjes niet zoveel stroom trekken wordt het bimetaal nooit echt warm genoeg om het contact te verbreken, vandaar dat je lampje blijft branden.

Als je er een weerstandje mee in serie zet gaat er een grotere stroom lopen en is de werking van je clignoteur weer goed.

Ook kan je een LED-clignoteur kopen, die is elektronisch ingesteld op een knipperfrequentie van 1 á 2 Hz, onafhankelijk van de stroom of wattage van het geschakelde lampje. Deze LED clignoteurs zijn ook niet echt duur, voor 5 euro heb je er al één en je hoeft niks te solderen. Lijkt mij een stuk makkelijker.
 
Precies, een relais is overigens bedoeld om een grote stroom te schakelen dmv een kleine stroom, dit kan enorm dikke kabels schelen (zie bijvoorbeeld de start motor van een auto, die schakelt met je contact, echter zitten daar geen 0,5cm dikke kabels aan maar gewoon een dun kabeltje naar een relais, welke er weer voor zorgt dat er een stroom door de dikke kabel gaat lopen).
 
TS vraagt gewoon wat er mis is:D
Na monteren van een ledd knipperlicht doet zijn knipperlicht het niet meer, weerstandje ertussen en klaar.
Al dat ingewikkelde geblaat :p
 
als ik het goed begrijp heb je alleen LED pinkers achter en niet voor?

dat is ook op te lossen door voor lampjes met meer wattage te monteren.
werkt ook gewoon goed :)
 
Back
Top