Kleinere maat shim-ringen

smonjirez

Well-Known Member
Hey,

Laatst kwam k erachter dat mn v-snaar niet goed geshimd was, dus daar ben k ff mee aan de slag gegaan.

Ik had nog wat shim-ringen liggen van mn P1 vario, ofwel buitendiameter gelijk aan de glijbus.

Helaas, mijn halfpoulie moest ik ook destijds vervangen dus heb k een malossi halfpoulie, maar de uitsparing voor de glijbus erin is kleiner dan de glijbus zelf.

Mijn shimring past dus niet in de uitsparing. Tot zover heb ik gewoon alsnog een shimring op de krukas gedaan en de boel flink aangedraaid, maar nu is mn shim ring uiteraard een BEETJE vervormd. Het rijd wel, maar wou het toch ff netjes oplossen.

Dus: zijn er shim-ringen te krijgen met een kleiner buitendiameter, zodat t zaakje wel past? Zo ja, waar? Mijn dealer heeft die dingen namelijk sowieso niet.
 
Advertisement - register to remove this

het KAN prima zonder , waarom zou je dan shims er tussen doen?

kan ie toch gewoon proberen?

Omdat mijn scooter 10000x zo goed loopt als ie goed geshimt is.

Maar goed als jij je v-snaar nooit shimt waardoor je v-snaar niet goed onderin je vario kan liggen en hij loopt toch 100% goed, vind ik dat heel knap van je :p.

En als je mn 1e post goed had gelezen stond er dat ie eerst niet goed was geshimt, en dat ik dus al had getest hoe ie het nu doet.
 
ik zeg je net dat ik dat nooit doe , en het loopt perfect...

je moet soms verder kijken dan je neus lang is ,en dus dingen proberen ipv altijd maar naar de theorie te kijken ,dan kom je erachter dat het op verschillende manieren kunt doen met toch een goed resultaat..
 
ik zeg je net dat ik dat nooit doe , en het loopt perfect...

je moet soms verder kijken dan je neus lang is ,en dus dingen proberen ipv altijd maar naar de theorie te kijken ,dan kom je erachter dat het op verschillende manieren kunt doen met toch een goed resultaat..

Voor de 2e keer, ik probeer alleen maar.
Ik ga echt geen topic starten puur op basis van theorie, ik open dit topic omdat mijn scooter VEEL BETER LIEP toen ik hem had geshimt.

Uit ERVARING heb ik geleerd dat MIJN scooter ongeshimt helemaal niet liep. Waarschijnlijk komt dat door de malossi XTreme v-snaar, die is volgens mij wat dikker dan normaal.

Dáárom probeerde ik mijn v-snaar dus te shimmen, met een super goed resultaat.
Alleen hadden de shim-ringen die ik gebruikte een iets te groot buitendiameter, dus zitten ze nu een beetje verbogen.

Puur daarom vraag ik dus om plekken waar ze de shim-ringen verkopen voor de malossi half-poulie.

En dan hoef je dus niet aan te komen zetten met dat ik verder moet kijken dan mijn neus lang is. Ik vraag alleen naar een verkoop-plaats voor die specifieke shim-ringen, want ik kan ze nergens vinden.
 
hoe lang heb jij al ervaring? ;)

mja , je kunt ook gewoon even de koelvin (laten) uitdraaien zodat de normale shims passen.

wat voor koelvin was dat btw?


verder zou ik ook gewoon een std snaar gebruiken , of iig de std breedte , breder is iig niet beter.
 
Last edited:
Dat snap ik allemaal wel.... dat is het probleem niet.
Het probleem is gewoon dat de snaar te breed is voor de vario/halfpoulie/glijbus.
Standaard zit er bij minarelli ook een shim ring tussen trouwens.
 
Back
Top