varioring of kleinere carburateur?

sp33dy

Well-Known Member
mijn scooter gaat 92 op top maar ik heb niets aan die snelheid en t stikt hier van rollerbanken dus ik zat te denken: zal ik een varioring erin gooien of een in plaats van een 17.5m carb een originele 12mm carb te halen?

betreft trouwens een speedfight 2

setup:
Yasuni R
17MM Gurtner carb
6.0gram rollen
gele drukveer
blauwe trekveren
 
Advertisement - register to remove this

aah ok
hij zou dan wel zuiniger rijjden maar dan moet k weer opnieuw afstellen en heb ik geen zin in was k al half jaar mee bezig:p
maar varioring is alleen op top overtoeren dus k moet gewoon niet op top blijve rijde
 
aah ok
hij zou dan wel zuiniger rijjden maar dan moet k weer opnieuw afstellen en heb ik geen zin in was k al half jaar mee bezig:p
maar varioring is alleen op top overtoeren dus k moet gewoon niet op top blijve rijde

zuiniger zal ie echt niet gaan rijden hoor , ook als je een varioring gebruikt niet , eerder meer omdat ie meer (teveel) toeren gaat draaien..

bovendien is dat slecht , je zult een prop in de uitlaat moeten maken..

een 17,5 of 12mm maakt niks uit in snelheid..
 
ok bedankt, ik was bezig met afstellen en ineens ging ie 20km harder terwijl ik een ring met een doorgang van 14mm in mn demper heb.. dus dan kan k gewoon varioring erin doen of zal k een echte echte prop moeten maken want ik wil m alleen iets van 75 laten gaan aangezien ik gemiddeld 70rijdps: wat voor maten vArioringen heb je en welke zou ik t beste kunnen beginnen?
 
Ik zou hem eerst eens op het bureau op de rollerbank gooien, dan weet je iig hoeveel hij echt rijd en wat je boette zal zijn. Op afspraak is dat normaal gesproken gewoon mogelijk.
 
peugeot werkt met verschillende platen in de vario waardoor je verschillende snelheden kan maken , echter wel in combinatie met een uitlaatprop bij de cilinder , en niet bij de demper...
 
dat gezeik ook van overtoeren met ontgrensde uitlaat en varioring gaat best zo..sommige scooters zijn er echt gevoelig aan maar anderen geven geen krimp. Mijn neos:

* 50cc std
* 12mm carb
* stage 6 pro uitlaat (echte)
* std vario met varioring en standaard koppeling

= ongeveer 60 op zo'n bord langs de kant van de weg

je hoort de toeren lichtjes stijgen op top maar doet niks gek en heb al tijdje volgas gereden aan één stuk dus ja..Dat het rapper slijt ok maar dat ding rijd al 4000 km met ontgrensde uitlaat en varioring en nog niks problemen.
 
als je die er gewoon uithaald en verkoopt rij je zachter en heb je nog geldop de koop toe, btw koop gewoon een andere uitlaat bv begrensde std rijd ook direct wat zuiniger
 
nou ik vind die std uitlaatjes beetje speelgoed achtig eruit zien en klinken en teruglopers maken trouwens ook veel mooier geluid vind ik, als ie nou rond de 70-75 reed dan was ik er helemaal blij mee maar 92.. moet zo naar mn moeder 25km verder, verwacht met dit weer echt wel op de weg erheen een rollerbank mja.. wat die vario betreft dat kan k wel doen jaa, ik ga zometeen onderweg meteen ff varioringetje halen en dan kijk ik wel op marktplaats voor std variateur
 
Wel erbij zeggen dat je een power1 vario hebt, meet die bus als dat kan even van te voren op.. als die bij peugeot tenminste groter is dan de originele. Bij honda niet nl.. bij mina weer wel.
 
Back
Top