Slider beuner

Well-Known Member
Hey mede beuners!

Ik heb een probleempje met mijn Yamaha Slider.

Pas geleden heb ik er een Dellorto 17,5mm op gezet die nu alleen lekker loopt met de gasnaald op de armste stand(clipje op bovenste stand) en luchtschroef op 2.5 slagen. Die gasnaald afstelling zit me niet lekker aangezien die gewoon in het midden hoort.
Als ik dat doe dan krijg ik de luchtschroef niet fatsoenlijk afgesteld en blijft hij even pruttelen in het begin bij het optrekken vanuit stilstand.

Zou het kunnen zijn dat de sproeier een of 2 maatjes kleiner mag? aangezien de symptomen met een iets grotere sproeier erger waren?


er zit nu sproeier 90 in en met 92 komt de pruttel bij optrekken weer terug. (vol gas rijd die wel gewoon goed)

Geen valse lucht

Setup:

Athena Sport 70
Std ontgrensde uitlaat
Dellorto 17,5 (sproeier 90/ gasnaald armste stand/ luchtschroef 2,5 slagen)
Origineel luchtfilter
Top performances TPR GP vario (7,75G rollen lijkt zwaar maar rijd er perfect mee)
Top Performances TPR achter poulies (Malossi gele drukveer)
Malossi MHR delta clutch (Malossi witte trekveren)

De overbrenging staat erg scherp afgesteld met goeie autowheelie vanuit stilstand (ontiegelijk veel koppel)

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

De luchtschroef hoort 1,5 slag open niet 2,5 slag open dus hij krijgt te veel lucht,
wat kan verklaren dat de gasnaald zo arm afgesteld '' moet '' worden.
Ik zou zelf de luchtschroef op 1.5 slag open zetten en de gasnaaldafstelling op het midden ,
en van daar uit de sproeier af stellen opnieuw.
Dat zou gewoon moeten werken anders is er iets anders aan de hand.
 
Dat dacht ik inderdaad ook dus was ik gister nog sproeier 88/86/84/82 wezen halen, exact het zelfde probleem.

Na een aantal seconden stationair gedraaid te hebben krijg ik iedere keer die pruttel als ik vanuit stilstand wil optrekken, als of het mengsel ophoopt bij stationair.

Voor de grap toen sproeier 72 eens geprobeerd om te kijken of het dan weg was maar nee hoor. Het gekke is dat die daar ook gewoon nog mee reed op vol gas. Daar mee zag de bougie er ook gewoon bruin uit zoals met die grotere sproeiers. Maar ik durfde daar niet lang mee te rijden uit angst voor een vast loper.

Ik vind ook dat mijn gashendel erg gevoelig is en dat die bij een heel klein beetje gas al flink vooruit gaat.


Toen andere membraan plaatjes geprobeerd wat voor nu wel lijkt te helpen. Er zaten hele flexibele carbon plaatjes in die ik nu vervangen heb voor wat stuggere 0,35mm carbon plaatjes. Resultaat het prutteltje is weg maar de gasnaald staat nog op zijn armst met de luchtschroef op 2,25 slag.


Je zou haast denken dat er een fabrieksfout in de nieuw carburateur zit. Heb hem al een paar keer goed door geblazen met 8 bar, maar dat mocht helaas niet baten.


Ik ga nog wat meer testen als het weertje wat beter wordt.
 
Back
Top