Ummm als hij beter rijd als hij koud is, is je sproeier te KLEIN, als je /automatische/ choke hebt!
IE: Brommer rijd beter met choke
choke - meer benzine = sproeier te klein op warme motor.
ALS je je luchtschroef wilt aftellen ipv altijd maar dat 1.5 slag wat ik hier lees.
DAN maak je je motor warm/goed warm, ok
Zet luchtschroef op 1.5 slag, laat de motor zo laag mogenlijk stationair draaien.
JA?
Ok, nu draai je met 1/8ste stapjes je luchtschroef open, LET OP, op het moment dat je motor IETS hoger stationair gaat lopen, heb je de perfecte afstelling.
NIET nog meer open draaien, (meer niet altijd beter) stoppen zodra de motor op jouw acties heeft gereageerd.
kerel , lul toch niet zo dom...
En schrijf eens normaal !!
je weet niet eens of hij een handchoke heeft of een automatische choke , daarnaast zal ook bij een automatische choke met een te kleine sproeier slechter reageren..
als een brommer koud beter trekt is het mengsel juist vaak TE RIJK , en dus moet je kleiner in sproeier...
echter is er meer , de variateurafstelling , drukveer en trekveren spelen mee , plaats van de shim , staat van de onderdelen (vooral de variateur) , v-snaar etc..
luchtstelschroef kun je gewoon op 1,5 slag zetten , dit is ALTIJD goed en hiermee is de brommer gewoon netjes af te stellen ,bovendien is het A miereneuken en B word er vaak veel te veel mee geklooid wat A niet nodig is , en B er hoogstens meer problemen bij komen...
dus gewoon met je tengels van de luchtstelschroef afblijven nadat ie op 1,5 slag open staat.
verder , als de scooter goed is afgesteld op de rollen zal het idd aan de sproeier liggen ,maar het kan dus ook gewoon wel zo zijn dat je toch nog niet goed hebt afgesteld..
overigens is het altijd zo dat ie kouder iets beter loopt dan warm , maar warm moet ie gewoon goed lopen , maar nooit vergelijken met een koude moter!! kans is dus dat je TE ARM af gaat stellen...
@ TS , vertel eerst eens wat voor scooter , wat voor afstelling , wat voor setup...