Klasse a opgevoerd

loic

New Member
Ikben van belgië . ikheb mijn rijbewijs onlangs gehaald voorde auto en ben niet lang erna tegengehouden door politie op de scooter en ze hebben gezien dat ik opmijn gsm was . plus ze hebben rollerbank gedaan en hij ging met correctie 45 per uur nu ismijn vraag kan dit impact hebben opmijn rijbewijs zo ja welke gevolgen mss ?

Advertisement - register to remove this

Ik weet niet hoe dat in België geregeld is. Maar in Nederland is het meestal zo dat als je bijvoorbeeld op de brommer wordt aangehouden met te veel drank op dat dit ook gevolgen heeft voor je autorijbewijs. M.a.w. voor alle andere categorieën gemotoriseerde voertuigen. Dat geldt ook voor andere overtredingen dan drank op. Op de fiets kan het ook gevolgen hebben, maar niet even sterk. Maar in jouw geval neem ik aan dat je met een boete vanaf komt voor het gebruik van de gsm . Als er punten worden uitgedeeld dan kan het wel van invloed zijn lijkt me.

Onderstaande geldt voor Nederland.
Je kunt nooit je rijbewijs kwijtraken als straf voor dronken fietsen. De politie kan je wel een andere straf geven: je mag een tijd geen voertuigen besturen. Je mag dan een tijdje niet fietsen, autorijden of scooter rijden.

Ik weet niet hoe dat in België geregeld is. Maar in Nederland is het meestal zo dat als je bijvoorbeeld op de brommer wordt aangehouden met te veel drank op dat dit ook gevolgen heeft voor je autorijbewijs. M.a.w. voor alle andere categorieën gemotoriseerde voertuigen. Dat geldt ook voor andere overtredingen dan drank op. Op de fiets kan het ook gevolgen hebben, maar niet even sterk. Maar in jouw geval neem ik aan dat je met een boete vanaf komt voor het gebruik van de gsm . Als er punten worden uitgedeeld dan kan het wel van invloed zijn lijkt me.

Onderstaande geldt voor Nederland.
Top danku voor reactie ik ga er ook van uit van een gewone duure boete…

Alleen weet ik niet wat in België het gevolg is van de opgevoerde klasse A. Als ik het goed heb dan is dat vergelijkbaar met een opgevoerde snorfiets in Nederland. Maar zover ik weet heeft dat in Nederland geen gevolg voor je rijbewijs. Het kan wel een fikse boete en een herkeuring opleveren.

Back