kilometerteller blijft hangen op 5999 km.

olekike

Well-Known Member
hallo,

ik heb een piaggio liberty 4T 50 km/u uit 2008.
de kilometerteller is een mechanische teller. ik denk dat hij mechanisch blijft hangen op 5999km, al een tijdje.

het gedeelte van snelheidsmeter en kilometerteller en lichtjes is als los geschroefd van het dashboard. ik kom niet bij de kilometerteller. de wijzer van de snelheidsmeter zit goed vast en verhinderd eigenlijk dat de voorplaat los kan komen van het achterste gedeelte. van achter is er geen mogelijkheid om erbij te komen. alleen dus door de voorkant eraf te halen. en dat gaat dus niet door de wijzer van de snelheidsmeter. de snelheidsmeter doet het gewoon goed en ook de lichtjes en benzinesstandwijzer doen het goed.
eigenlijk 2 problemen/vragen:
1. wat kan je aan dat 'blijven hangen' van de kilometerteller doen?
2. hoe kom je erbij?

zie bijgevoegde foto's.
aub jullie hulp hierbij. zou wel fijn zijn als het probleem gefikst kan worden.

groet,
 

Attachments

  • teller 003.jpg
    teller 003.jpg
    603.7 KB · Views: 7
  • teller 002.jpg
    teller 002.jpg
    656.8 KB · Views: 8
  • teller 001.jpg
    teller 001.jpg
    683.5 KB · Views: 7
Last edited:
Advertisement - register to remove this

mischien dat de teller ergens op blijft hangen?
kan je hem niet 5 km verder draaien?

Wat bedoel je met 5 km verder draaien?

ik heb hem door een scooterzaak naar laten kijken. zij vonden bij het voorwiel dat er wat stuk was en hebben dat vervangen. van daar naar huis gereden, een paar km, hij draait nog steeds niet. doet me nu twijfelen of dat het wel was.....
 
Het kunnen verschillende dingen zijn.
Geeft de wijzer wel de snelheid aan? zo nee moet je eens kijken of de kabel nog wel goed is. Als dat het probleem niet is kan het wezen dat in de teller zelf een tandwieltje tandloos of kapot is.

Geen idee of die tandwieltjes los te bestellen zijn, maar vast ook niet onmogelijk om te repareren.
 
verkoopt wel weer makkelijk met deze km stand :p
maar als de snelheid wel aangeduid wordt, zit het probleem in de tandjes van de cijfertjes zelf.
 
Vaak is het simpel de kabel of het aandrijfmechaniekje in het voorwiel. Het is een redelijk simpel systeempje namelijk.
 
Het aantal treads maakt niet uit maar zo ga jij vagen stellen bij de vragen van andere mensen. Dat is best asociaal als je het mij vraagt
 
Maak er anders een probleem van bedoelde het alleen maar goed om al die dubbele en zelfde onderwerpen te voorkomen! Op sf is dit namelijk wel iets wat gewaardeerd word! Dus breng het volgende keer ff op een normale manier!
 
Pfff mijn laatste reactie hier op anders word het wel asociaal dit op zijn tread. Natuurlijk mag je je mening uiten. Maar ik zeg netjes Oke sorry mijn fout ik leg uit waarom ik dat deed en dan ga jij zeggen ik vind je asociaal! Maar goed einde discussie weer in topic!
 
Back
Top