Kickstart trapt door

hoewel het klopt dat hij alvast in aangrijping moet zijn, is dat vooral voor het terughalen van de meenemer van belang (tegen aanlopen op de klauw op de krukas met draaiende motor).
voor het uitschuiven wat die klauw links moet doen, moet deze een beetje gesmeerd zijn (gat waar zijn as in draait) en ook de schuine vertanding van zowel halve maan als van die "klauw" ik heb hier EP-smeervet voor gebruikt.
dan in gedemonteerde toestand kijken of die klauw goed (en een klein stukje) naar buiten komt als je je kickstarter met de hand iets indrukt (als je een volle kick geeft, schiet die klauw links op je foto's er uit!) als je de kickstarter loslaat moet hij weer terudraaien en -schuiven.
 
Ik heb een Kymco Like waarbij het nog nooit gelukt is om die met een koude motor te starten, met de kickstart.
en hoe snel slaat die elektrisch aan? (misschien eens afstellen/onderhoud plegen?)
mijn Agility E4 uit 2019 slaat elektrisch aan als ik naar het knopje wijs, en met 2 of 3 trappen, warm trap ik 'm met een felle halve, of een slome hele trap aan, elektrisch gaat het dan nog nèt niet met telekinese (door te dènken "START!").
 
Mijn Kymco agility E3 2017 kan ik in 1x trappen,
een lege accu heeft geen impact op je kickstart, wel heb je een accu nodig die functioneert natuurlijk.
en hoe snel slaat die elektrisch aan? (misschien eens afstellen/onderhoud plegen?)
mijn Agility E4 uit 2019 slaat elektrisch aan als ik naar het knopje wijs, en met 2 of 3 trappen, warm trap ik 'm met een felle halve, of een slome hele trap aan, elektrisch gaat het dan nog nèt niet met telekinese (door te dènken "START!").

Dit komt vaker voor misschien heb je hem niet correct terug gezet, bekijk anders even deze video van zandri, zelf heb ik vaak zo de carterkap los gehaalt zonder problemen anders even kijken als je pakking niet te dik is of verkeerd zit dit zie ik ook vaker.


 
Ik heb een Kymco Like waarbij het nog nooit gelukt is om die met een koude motor te starten, met de kickstart.
Ik heb dezelfde ervaring met een lege accu. Los dat je niet kan kickstarten zonder geladen accu gaat de kickstart ook nog eens snel stuk als je hem vaker gebruikt. Ik haalde de kickstartronsel er ook weleens uit om aanlopen en ander gedoe te voorkomen.

Met een goede accu heb je hem niet nodig.
 
Last edited:
Mijn Kymco agility E3 2017 kan ik in 1x trappen,
een lege accu heeft geen impact op je kickstart, wel heb je een accu nodig die functioneert natuurlijk.


Dit komt vaker voor misschien heb je hem niet correct terug gezet, bekijk anders even deze video van zandri, zelf heb ik vaak zo de carterkap los gehaalt zonder problemen anders even kijken als je pakking niet te dik is of verkeerd zit dit zie ik ook vaker.


volgens mij citeer jij de verkeerde.
je citeert hoe goed/makkelijk mijn Agi E4 start, en behandelt het als een "probleem". (misschien gaat een E3 wel makkelijker, maar ik vind max. 3 x trappen helemaal niet verkeerd (dat is in de kou, na twee weken buiten gestaan)
 
Last edited:
volgens mij citeer jij de verkeerde.
je citeert hoe goed/makkelijk mijn Agi E4 start, en behandelt het als een "probleem". (misschien gaat een E3 wel makkelijker, maar ik vind max. 3 x trappen helemaal niet verkeerd (dat is in de kou, na twee weken buiten gestaan)
Ja het ligt er maar aan hoe je scooter is, maar 3x kicken bij koud weer is normaal heb wel vaker gezien dat mensen 10x kicken bij 5• of minder.
 
Deze halve maan is te ver terug geschoten.
Er zitten altijd een paar tanden dichtgemaakt als eindstop.
Even rondsel optillen, kickstart halve maan een stukje naar beneden en rondsel terugplaatsen.
Groet,
 
Back
Top