Kickstart trapt door

db_

New Member
Hallo,

Ik heb een Kymco super 8 (4takt) uit 2008 en heb de carterdeksel gedemonteerd om de varioring eruit te halen (wat niet gelukt is), en de pakking vervangen. Maar toen ik de carterdeksel er weer op had gezet zat de kickstarter vast, toen de carterdeksel dus weer gedemonteerd en opnieuw gemonteerd, maar nu trapt de kickstarter door... Is er iemand die mij misschien kan helpen met dit probleem?
 
Advertisement - register to remove this

Kymco's hebben een variobus met opstaande rand, dus je zal die moeten vervangen door een gladde versie.
Heb je de pakking van het kickstarter deksel vervangen ?|
Zit deze wel goed op zijn plek, net als de pasbussen?
Kijk eerst of het deksel wel overal goed aansluit.

Overigens is een kickstarter vrij nutteloos op viertakt.
 
Ik heb er ook, lang geleden, mee lopen hannesen. Bij mij was het probleem dat door de halvemaan tandwiel niet meer ingreep op de "rondsel". Het gebeurde ook dat de veer uit de borging schoot.
Iig herinner ik me dat je de kickstarter niet moest bewegen als de deksel nog niet goed was gemonteerd en vast zat.
 
Kymco's hebben een variobus met opstaande rand, dus je zal die moeten vervangen door een gladde versie.
Heb je de pakking van het kickstarter deksel vervangen ?|
Zit deze wel goed op zijn plek, net als de pasbussen?
Kijk eerst of het deksel wel overal goed aansluit.

Overigens is een kickstarter vrij nutteloos op viertakt.
De pakking sluit overal goed aan bij de pasbussen, het deksel kan er ook gewoon zoals normaal op en kan dicht zoals het hoort. De kickstarter is zeker niet nutteloos want de accu is inderdaad leeg zoals Brute-Force zegt
Post automatically merged:

Ik heb er ook, lang geleden, mee lopen hannesen. Bij mij was het probleem dat door de halvemaan tandwiel niet meer ingreep op de "rondsel". Het gebeurde ook dat de veer uit de borging schoot.
Iig herinner ik me dat je de kickstarter niet moest bewegen als de deksel nog niet goed was gemonteerd en vast zat.
Bij mij schiet de veer niet uit de borging maar bedankt voor je antwoord
 
Dat van de veer was bij mij een bijkomend probleem en niet de oorzaak van het doortrappen. ik wilde alleen waarschuwen dat dat ook kan gebeurden als je de kickstart bediend terwijl de deksel niet is gemonteerd en vast zit.
 
Ik heb ook geprobeerd met een schroevendraaier de starterkrans te blokkeren omdat ik geen blokkeersleutel had, kan het zijn dat ik de tandjes daarmee te veel heb afgesleten en hij daarom nu niet goed pakt?
 
Oke, ik zal straks anders een foto sturen dat is misschien wat handiger
Post automatically merged:

IMG_3034.jpgIMG_3036.jpg
 
Last edited:
Nou zeg dat @c.btp , die tanden vd halvemaan tandwiel zijn compleet versleten.
Post automatically merged:

Zal niet alleen doortrappen maar ook flink ratelen denk ik
 
oke dat is goed om te weten, maar voordat ik de carterkap eraf gehaald had deed hij het nog dus dat vind ik raar
 
dus met een nieuwe kickstarter moet het weer werken?
Post automatically merged:

of is alleen een nieuwe kickstart as genoeg
 
Ik weet niet exact wat je bedoeld maar de halvemaan iig en waar die op ingrijpt kan ik niet beoordelen want daar is geen foto van.

Als het mijn scooter was zou ik allebei vervangen (nadat ik ook de deksel heb gecontroleerd op uit gelubberde as gaten etc)
 
Back
Top