kickstart pakt niet aan :O

Pito

Well-Known Member
weer een vraagje over mn bw's :p want mn kickstart deed het eerst, na een paar keer kicken heeft hij gelopen. Ik heb er zelf al een paar rondjes mee gereden :p:D maar toen ik naar de fietsemaker ging om nieuwe binneventieltjes te halen (wat hij nie had :p) ging ik weer naar huis. Ik wou de scooter starten maar hij ging niet meer aan :?
Toen ik thuis kwam heb ik de carter open gemaakt en zag ik dan de rondseltjes gewoon over elkaar schuurden, helemaal afgesleten dus :(

Ik heb gelijk nieuwe rondseltjes gehaalt, en als ik nu kick pakt hij hem alleen als ik heel zachtjes trap. Ik heb in mn aerox gekeken maar die heeft bij dat schoepenwieltje veel hogere 'tandjes' op het rondseltje zitten.
Er ontbreekt niks :? maar hij doet het niet... heel raar.

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Want dan kan ik weer ff rijde en alles goed make :p

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat het ligt aan de bus die in het deksel zit waar de as (half tandwiel) doorheen loopt ,als die ruim is gaat ie er net overheen , voel even aan het kickstartpedaal en kijk of er speling op zit , als het heltp om hem naar buiten te trekken en dan trappen en hij doet het dan beter weet je dat de as en/of bus versleten is.

anders even proberen een shim (dunne ring) achter de vario erbij te leggen , een 10e milimeter kan al genoeg zijn , dus dat de het rondsel iets verder naar voren komt
 
ringetjes werken niet, dan is het OF dat hij hem net aanpakt OF hij zit weer vast omdat er dan te veel ringetjes in zitte,

maar we gingen hem dus dan maar elektrisch starten en nu vonk ie ineens nie meer :S
moeje dan een nieuwe ontsteking hebbe?
 
Back
Top