Kicken gaat superlicht, helemaal geen tegendruk?

Rens2002

Well-Known Member
Ik probeerde gister mijn scoot (aerox) te starten (electrische start werkte niet ivm accu) en het kicken ging ineens superlicht. Hij heeft helemaal geen tegendruk, en je hoort ook niets. Ik heb geprobeerd een andere accu aan te sluiten, en als ik dan electrisch startte hoor je een ontiegelijk kutgeluid bij de cilinder/startmotor vandaan komen, zo'n beetje het geluid dat ie maakt als je elec. start, maar dan 10 x harder. Ook geen succes.
Iemand vertelde me dat misschien mijn bougie natgeslagen kon zijn, dit omdat ik vet veel aan het choken ben met deze kou.
Iemand een idee??
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Rens2002
Ik probeerde gister mijn scoot (aerox) te starten (electrische start werkte niet ivm accu) en het kicken ging ineens superlicht. Hij heeft helemaal geen tegendruk, en je hoort ook niets. Ik heb geprobeerd een andere accu aan te sluiten, en als ik dan electrisch startte hoor je een ontiegelijk kutgeluid bij de cilinder/startmotor vandaan komen, zo'n beetje het geluid dat ie maakt als je elec. start, maar dan 10 x harder. Ook geen succes.
Iemand vertelde me dat misschien mijn bougie natgeslagen kon zijn, dit omdat ik vet veel aan het choken ben met deze kou.
Iemand een idee??
als je helemaal nix hoort bij het kicken moet je de carterkap er eens afhalen en kijken hoe de starterskrans eruitziet.

Gaat de zuiger nog wel op en neer, en gaat kicken heel licht/eenvoudig dan heb je geen compressie meer. Zuiger(veer) naar de kut of misschien schroeven je cilinder los getrilt ofzoiets.
 
waarschijnlijk grijpt je kickstarter niet meer aan! Probeer eens om je kickstarter als het ware naar je toe te trekken en dan te kicken/duwen, je moet voelen dat ie op de krukas aangrijpt!
 
Originally posted by AB-Paultje
haal nu eerst je carterkap er eens af.. en doe alles goed..


trouwens je hoort niks ??

echt NIKS en trap je gewoon door zonder ook maar enige tegendruk ?

Ik ga er zo weer eens naar kijken, gister hoorde ik dus gewoon het geluid van een kickstarter die nergens tegenaan komt (dus niets aantrapt), weetjewel, gewoon schuivend metaal. Ik trap gewoon door zonder maar enige tegendruk ja. Het lijkt me dat dat die starterkrans niet goed zit ofzo...
 
Originally posted by Low_Rider
je verliest dan iig carterdruk
ik heb het zelf ook gehad dat probleem en had wel 100 keer gekickt maar ging gewoon even zwaar dus. keerringe zorgt toch ook voor toevoer mengsel uit eindelijk. dus heeft nix met kick te maken ttog
 
Originally posted by art`
ik heb het zelf ook gehad dat probleem en had wel 100 keer gekickt maar ging gewoon even zwaar dus. keerringe zorgt toch ook voor toevoer mengsel uit eindelijk. dus heeft nix met kick te maken ttog
nee idd , maar wel met lopen vd motor
loopt ie eigenlijk ? :)
 
Ik had dat ook, tot gisteren, en gisteren heb ik dat kleine kut-tandwieletje vervangen, deze was losgebroken, en nu doet ie t wel weer.
Je moet gewoon je carterkap dr even afhalen, en dan kijken of je kickstarter t doet, en je tandwielen goed zijn.
 
We hebben het probleem gevonden... de koelvin en dat ding waar de starterkrans op aangrijpt zit heel erg los. Alleen ben ik nu beland bij het volgende probleem :( de bougie zit echt enorm vast. Deze moet er ff uit voor zuigerstop... We hebben al een hele zooi siliconenspray geprobeerd, maar met Aerox kan je er niet echt zo goed bij, heeft iemand nog tips?
 
anders haal je je schokdemper ff aan de onderkant los, dan valt je blok een stuk naar beneden en kan je er veel beter bij
suc6

ps; ik hoop niet voor je dat je krukas naar de tering is door die losse koelvin :eek:
 
Back
Top