kenteken papieren aanvragen zonder framenummer?

Status
Not open for further replies.

twism

Well-Known Member
hallo,

mijn typhoon frame is tijdje terug gestraald en nieuw gelakt door een bedrijf.
alleen ik ging dus gister bij mijn typhoon frame wat schuren om me framenummer te kunne lezen.
ik heb op de rand van de rechterkant van het frame net boven de voetplank iets kunnen terugvinden.

zoals een piaggio en NL teken en enkele cijfers, ook zie ik een half sterretje en een 0 aan het begin, MAAR GEEN DUIDELIJK FRAMENUMMER.


mijn papieren zijn dus in de wasmaschine gekomen, en deze wil ik dus opnieuw aanvragen.
maar hiervoor heb ik mijn framenummer nodig, of is er een andere manier?

dat de kentekenhouder (staat op me pa ze naam) kopie van ze passport opstuurd ofzo? (denk helaas niet dat ze hierdoor de nieuwe kenteken papieren opsturen).


ben ik nu gewoon kort gezegt; de lul. en moet ik opnieuw framenummer erin laten slaan en opnieuw keuren bij de rdw?

ik heb een snor typhoon/nrg frame, die vind je niet zo 1,2,3, op marktplaats met een snor kenteken erbij, dat ik dat frame op me scooter zet.

iemand die dit ook had?

op internet nieuwe papieren aanvragen, moet met het frame nummer!
heb nog wel het overschrijfdeel hier thuis ergens liggen.
maar deel1 en 2 zijn in de wasmachine gekomen.


mvg,




en stel dat ik geen nieuwe papieren kan aanvragen, dan ben ik zolang ik op dit frame rij alleen de lul als ze opzoek gaan naar het framenummer.
en telkens een boete van 25 euro oid voor het niet kunnen aantonen voor kenteken papieren (maar in het systeem kunnen ze natrekken dat ie wel verzekerd is enzo)
 
Advertisement - register to remove this

als je gewoon contact opneemt met het rdw, brief stuurt of belt kan je uiteindelijk wel aan nieuwe papieren komen, ik neem aan dat je pa maar 1 piaggio typhoon op zn naam heeft staan dus ze weten wel waar het over gaat zonder het framenummer.
Het probleem is dat bij de eerste de beste controle waar het framenummer bekeken wordt je scooter in beslag wordt genomen. je kan proberen met verfafbijt het terug te krijgen en fijn schuurpapier, het nummer zelf opnieuw erin slaan of anders een nieuw frame met papieren kopen indd.
 
als ik via de rdw de papieren opnieuw kan aanvragen zonder dus het framenummer door te hoeven geven dan is het probleem opgelost.

zodra ik die nieuwe papieren heb, kan ik met me scooter naar het politie bureau.
als hun dan mij die papieren geven waarmee ik naar de rdw kan, dan kan die voor 60 euro meen ik opnieuw die frame nummer erin tikken.




maar het is dus ook een optie om het omgekeerd te doen.
ik moet langs het politiebureau in de hoop dat zij mij die papieren geven waarmee ik naar de rdw kan gaan om herinslag framenummer.

Maar! zou de politie dit niet willen afgeven, dan weten ze dat er in mijn scooter geen compleet framenummer staat en kan ik er dus niet langer gebruik van maken.
dan weet ik zeker dat ik binnen de kortste keren word aangehouden.

als de politie wel goedkeuring geeft voor herinslag kan het ook verder worden geregeld met opnieuw papieren aanvragen.

vandaar dat ik twijfel of het wel slim is op bij de politie als eerst langs te gaan.

mijn vader gaat nog ff het overschrijfsbewijs erbij zoeken, hebben we tenmisnte 1 deel bij de hand.
En dan ga ik maar proberen wat de rdw hierover zegt en eraan wil doen.

IK HEB DUS NERGENS NU HET ORIGINELE FRAMENUMMER OP PAPIER STAAN (dit maakt mijn positie zeker slecht in deze situatie)
maar als de politie mijn kenteken natrekt moeten hun zeker mijn framenummer kunnen zien in het systeem.

MVG,
 
Ey ik (zo ongeveer) het zelfde probleem....
Ik kan een tomos kopen voor 50 euro alleen we kunnen het framenummmer niet vinden. we hebben OVERAL gekeken, maar het is niet te vinden!!!
Wel het type nr S0001....

Verder zitten er geen papieren bij....

Er zit een heel lang verhaal achter, maar puntje bij paaltje: hij is ook niet gestolen...

Wat moet ik nu doen...?!?!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

peace
bam
 
Zojuist ben ik bij de RDW langs geweest, en heb een papier meegekregen om mijn kentekenpapieren aan te kunnen vragen.

alleen hier moet ik dus ook het frame-nummer invullen.

weet iemand hoe ik aan mijn framenummer kan komen?
de rdw en de politie zijn de enige die mijn frame nummer kunnen opvragen?


iemand een idee welke stappen ik moet ondernemen zodat iemand mij mijn framenummer gaat vertellen?

of kan ik proberen om het papiertje van de rdw in te vullen en dan frame nummer over slaan en opsturen? (kost wel 29,50 als het onvoldoende is of ze moeten het terug storten)

mvg,
 
ga voor "zekerheid" en ga gewoon naar het politie bureau voor dat nummer zoveel moeite is dat tog niet?

tuurlijk hebben zij een database met al jou gegevens want je hebt tog ook ooit je scooter moeten laten inschrijven.

en de rdw heeft je nummer helemaal want zij hebben je kenteken ooit moeten afgeven en dat doen zij echt niet zonder het daarbij behorende nummer.

ga gwn weer even langs en geef die mensen een schop onder hun kont, kom op werken!!

ik ga niet weg zonder dat nummer, wedden dat ze dan jou nummer hebben8P
 
dus als ik het formulier invul van aanvraag voor vervanging van: vermist kenteken bewijs.
en het vakje van het VINnummmer open laat.

en als ik mijn vader(kentekeneigenaar) met dit formulier naar het politiebureau laat gaan, MAG de vrouw achter de balie de gegevens opvragen en dat hun op het politie bureau het VINnummer invullen?

of geeft de politie nooit het framenummer uit het systeem af aan burgers?

ik bedoel mijn vader heeft geen idee hoe dat framenummer eruit moet zien, en waar hij zou moeten zitten, met zijn linker handen ;)


iemand een idee hoe de politie omgaat met zulke vragen?


mvg,
 
ga dan met je vader én de scooter naar het politie bureau, ik neem aan dat je nog wel wat hebt waarop blijkt dat de scooter van jou is?

al is het een oude boete maakt niet uit.

die mensen achter de balie, zullen dan vast wel jou dat nummer geven.

naturlijk niet direct want als ik met een gestolen scooter naar het politie bureau ga, en ik heb niks bij mij waarop staat dat de scooter van mij is.

zullen zij mij echt niet dat nummer geven.
 
oke, ik heb nog wel een boete + paar kleine velletjes uit de wasmachine, misschien staat daar nog merk op.


alleen waar ik bang voor ben, als hun moeilijk gaan doen en ik sta daar met die scooter.
en hun zien mij nog 1x rijden, zullen ze zeker weten mij aanhouden omdat ze precies weten wat er op dit moment speelt.

ik ga ff overleggen met me pa

bedankt voor de info (y)

mvg,
 
weet iemand in hoeverre de mensen bij de verzekering inzicht hebben in kenteken gegevens?

weet iemand of de verzekeringsmaatschapij van me pa mij kan vertellen welk framenummer in hun computer staan?
of hebben hun geen inzicht in rdw gegevens?

mvg,
 
in de tijd dat je hier je vragen stelt, had je allang alles en iedereen die het zou "kunnen" weten kunnen bellen8P
 
Hmm, weet niet hoe het bij jou zit?
Maar ik kijk net op mn verzekeringspapier en daar staat bij mij op: ingeslagen framenummer.
Hoop voor je dat je dat ook hebt staan.
 
hey,

ik heb laatst nieuwe verzekeringspapieren ontvangen waar als goed is geen framenummer opstond.

maar zal morgen even alle papieren bijelkaar zoeken, dan hoop ik dat het ook op de paiperen van mij staat die ik in het begin heb gekregen.
en anders zullen ze het mij over de telefoon vast ook wel kunnen vertellen.

maar bedankt voor de info, ik ga er morgen ff achteraan.

@marbello: hahahaha jij bent echt grappig, maar ook fucking dom leer lezen mafkees.
 
bel met je verzekering.
natuurlijk hebben die alle gegevens van je scooter .
ook je frame nummer.
dat hebben ze nodig anders kunnen ze je scooter niet verzekeren.
lijkt mij niet meer dan logisch.

ben het trouwens met marbello eens!
als je iets meer moeite doet en eens actief op zoek gaat naar info had dit topic allang gesloten kunnen zijn.
 
ja jij kan vinden wat je wilt, vind het allemaal mooi dat jullie antwoorden geven maar kom hier niet zeuren


jullie weten allemaal geen ene flikker waar ik allemaal al achterna heb gezeten, denk je dat ik hier alles stap voor stap post wat ik onderneem om achter mij framenummer te komen.

als marbello en speedyfight1 wat aan te merken hebben mogen ze dat via pm vertellen, en niet hier de wannabe mod willen spelen doe dat maar in een ander topic.

want speedyfight jij voegt niks nieuw toe aan dit topic, jij herhaald alleen dingen en daarna wil jij ook nog ff komen zeuren.
hahahahahaha mafkees

dus marbello en speedyfight1 julie hebben geen reden om hier te posten, dus laat me ook jullie namen hier niet meer onder voorbij komen, pm dan maar ofzo haha
 
stop maar want hier valt niks mee te beginnen tenzij je aankoops bewijze oid hebt, anders kan je ALLES vergeten.

dus bewijzen moet je hebben ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top