This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

kei vaag

Scarrie

ScaR ?
scooter van een vriend van is vorige zomer vastgenaaid, tminste dit zeide ze bij de garage...
maar ik vond ut nogal vaag want de compressie was niet echt laag..
deze winter had ik een vsnaar van hem geleend en gister die er trug ingezet omdat hij um morge naar de garage (eindelijk ) wou brengen om um te fixe..
toen zei un vriend van me voor de grap van kheb zin om te kicke.. hij kickt 3x en omg start ut ding ook nog, alleen de vsnaar slipte.. na beetje kutte reed hij ineens weer als un zonnetje, net zo goed als toen ie kapot ging...

ik dacht zelf misschien een warmloper of dat er iets verstopt zat ofzo.. heeft niemand van jullie een logische verklaring?
 
melf #50 said:
een cilinder die vastloopt kan nog best wel lopen hoor...

Dat kan zeker, maat van me heeft driekeer een warmloper/vastloper gehad met zelfde zuiger doordat benzine en olie opwaren. Ding heeft het toch nog altijd gedaan.
misschien zaten de zuigerveren een beetje vast en zijn ze nu weer losgekomen. Zal toch nieuwe zuiger er misschien inzetten als ie er erg gaar uitziet of zuigerveren gaan stroef rondom de zuiger
 
nee, hij loopt echt als een zonnetje... hij heeft genoeg kracht, wat dus niet wijst op rotte zuigervere/slijtege(krassen) cil....?? Mss dat ie benzinetoevoer verstopt zat?
 
Misschien hebben de kaboutertjes hem gerepareerd

Ik zou in ieder geval even de benzine verversen, want benzine kan gaan bezinken na langere tijd (vooral hier in Nederland waar de benzine niet altijd van goede kwaliteit is). De carburateur schoonmaken. Cilinderkop er even voor de zekerheid afpakken om te kijken of er echt niets mis is.
Dit zorgt ervoor dat je vriend niet binnenkort weer stil komt te staan.