This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kappen Stralen!??

Chris@Citta said:
eerst primer en dan coaten... worden ze dan niet gewoon gespoten? om te coaten gaat die poeder gewoon mbv statische electriciteit op de (blank gestraalde) velg en dan de oven in... voordeel is dat poedercoaten veel steviger is dan gewoon spuiten

??? :henko:

Hallo allemaal

Ben nieuw hier en heb is wat reacties gelezen over het stralen van kappen en dergelijke. en zag dat hier nogal wat misvattingen zijn vandaar deze reactie.
Het stralen van kappen is perfect want dit gebeurt onder lage druk en met een heelfijn porseleinpoeder waardoor je prakties alleen de toplaag verwijderd, je hoeft echt niet bang te zijn dat je door de kappen heengaat als je maar iemand hebt die dit professioneel doet en weet waar hij mee bezig is.
vroeger werdt er gezandstraald dit mag niet meer want het is kankerverwekkend doordat het sillicium bevat. Ook wordt er nog wel eens met glasgestraald en gritgestraald dit is echter veel te grof en niet geschikt voor kunststof kappen.
Het stralen van wielen is een ander verhaal omdat dit vaak wielen zijn die gepoedercoat zijn waardoor de straler de druk hoger moet zetten om zodoende alles eraf te kunnen krijgen, doordat het poeder waar mee gestraald wordt zo fijn van structuur is krijg je een bijzonder glad resultaat.
Waardoor je het zo in de grondlak kunt zetten vervolgens licht op kan schuren en vervolgens in de basislak (kleur) en blanke lak kunt zetten.
Waar het ook ideaal voor is om uitlaten die verder nog goed zijn te stralen en vervolgens in de hitte bestendige lak te spuiten zodat ze er echt weer als nieuw uitzien.Ik hoop dat jullie wat aan deze info hebben

groetjes

dat van die uitlaat stralen kan ik beamen want dat heb ik al tweemaal laten doen(heb geen zin in dat olie gezeik op men pijpje te smeren lke week)

Nee ik bedoel het niet zo maar, als voor bewerking voor het overspuiten van de kappen ik wil weten of het ook even mooi zal blijven als na ouderwets schuren zeg maar