Gerda123

New Member
Hallo,

Ik wil graag een turbokit uitlaat halen voor mijn zip euro 5 injectie. Echter kan ik nergens eentje vinden, alleen voor euro 4. Mijn vraag is dus of een euro 4 uitlaat ook past onder een euro 5 scooter. Ik weet dat de lambdasonde anders is maar ik heb hier wel een adapter voor gevonden bij roger trading. Zou dit kunnen werken? of is de uitlaatpoort ook helemaal anders?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

De uitlaat diameter van de euro 5 bij de cilinderkop is 2 tot 3 mm groter, dus dat zou een probleem kunnen geven, tenzij je een uitlaatpakking weet te vinden die het verschil overbrugt.
Er zijn handige lassers die het laatste stukje van de uitlaatbocht afslijpen en op de andere uitlaat lassen. maar waar je die vind?
Lasklus in Amersfoort zou het denk ik wel kunnen, zijn goed, maar rekenen ook wel wat.
Wel leuk om te horen dat roger trading een adapter wist te vinden.
 
Kan het andersom? Dus een e5 turbokit voorbocht voor een e4 lambdasensor? Heb namelijk iets gevonden alleen weet niet of het een e4 of e5 sensor is. En nee ik heb ook geen bon of factuur erbij. Heb zelf een 2019 4t 3v e4. Past een e5 turbokit onder mijn e4? Dit is die voorbocht.Screenshot_20231026-235513~2.png
 
Deze voorbocht is misschien wat voor Gerda123, want de diameter bij de uitlaatpoort is meer dan de ongeveer 24 standaard en past misschien op een E5 cilinderkop.
Een E5 sensor is 12M, en zou niet weten of die het doet met een E4 ECU
 
Denk van niet.
Wat jij kan doen is de diameter van het uiteinde van de bocht meten. Dan heb je een goed antwoord
De omtrek is ook goed
 
Verbaast me, maar meten is weten.
Dan heb je een kans dat ie op je Iget-4 past. Ik heb echter nooit een iget-4 kop in mijn handen gehad.
Hou me op de hoogte als je wilt.
Maak even een draadje op je eigen naam aan
 
Misschien een verwarring in typen:
- een oude zip noem ik een tweeklepper
- een euro-4 een drieklepper Iget dus met lambda sonde in de uitlaat en ECU
- een euro 5 een drieklepper Iget idem, maar een dikkere uitlaat bocht en ECU

>> wat vroeg je me nu?
 
Ik vroeg wat de diameter van uiteinde van een bocht hoort te zijn van een euro4 uitlaat. Die ik had gemeten was dus 2,3 maar wat hoort het te zijn dan?
 
Als ik je goed begrijp heb je zelf een euro 4,
3 klepper.
Wanneer je de uitlaat een stukje losmaakt kun je meten wat de diameter is.
En waarschijnlijk is dat ook de diameter die zo hoort te zijn.
 
Je mag dat aannemen en ik denk dat het er niet ver naast zit. Ik heb wel gezien dat de euro 5 bocht diameter bij de uitlaatpoort groter is dan de 14 mm voor de oude zip. Ik heb m helaas niet opgemeten. Zou iemand anders op het forum dat wel een keer gedaan hebben?
 
Back
Top