Ik ken de SP 4 niet, heb er zelfs geen schema van.alles past alleen de bediening van de remlicht schakelaars zitten niet in de nieuwe kabelboom
Nou vonkt hij weer niet jij enig ideeIk denk dat je de tekst niet goed gelezen hebt, maar goed.
Hiermee bedoelde ik dat die draden wel in de kabelboom horen te zitten, je zegt zelf ze zijn niet draadloos en ik heb al heel wat schema's onder de loep gehad maar de eerste scooter met draadloze remschakelaars moet ik nog tegenkomen.
Als ze er niet in zitten, kan niemand op dit forum het voor je fixen dus bel de zaak waar je deze kabelboom gekocht hebt en vraag om een verklaring waarom die draden er niet in zitten.
Misschien is het wel een fabricagefout!
Kijk anders even naar de draden van de kabelboom die aangesloten zitten op de startknop want 1 draad van die 2 komt bij je remschakelaars vandaan. bij de SP 2-takt is deze draad wit/zwart van kleur.
Misschien is dit bij jouw nieuwer type scooter wel een andere kleur maar dan heb je in iedergeval een begin naar welke kleur je zoeken moet.
Trouwens bij je achterlicht vind je die zelfde kleur draad ook weer terug voor je remlicht.
Misschien even vermelden wat er aan de hand was, zou wel netjes zijn!Remlichten opgelost
Nou vonkt hij weer niet
Misschien even vermelden wat er aan de hand was, zou wel netjes zijn!
- Heeft hij van tevoren wel gevonkt met deze kabelboom?
- Heb je de bougie al eens vervangen?
- Is de bougiekabel in orde, niet beschadigd, niet poreus en maakt deze goed contact met de cdi/bobine en de bougiekap?
- Bougiekap in orde, past deze goed op de bougie of ligt deze er maar los op doordat er misschien zo'n opschroefadaptertje ontbreekt?View attachment 73605
Als dit alles in orde is zult toch zelf met een multimeter aan de slag moeten.
Nogmaals ik heb geen schema en weet dus ook niet welke cdi gebruikt wordt.
Als je eens een detailfoto maakt van de cdi connector waarop de kleuren en de positie van de kabels in deze connector, goed zichtbaar zijn, kunnen we misschien deze vergelijken met een ander schema van de Zip 4-takt en je eventueel helpen met verdere metingen.
Heb je een multimeter en kun je daarmee omgaan?
Indien het antwoord op de laatste vraag achtereenvolgens ja en nee is, maak ook even een detailfoto van de meter waarop de keuze schakelaar de aansluitbussen en de tekst ernaast, goed leesbaar zijn.
Hallo,Misschien even vermelden wat er aan de hand was, zou wel netjes zijn!
- Heeft hij van tevoren wel gevonkt met deze kabelboom?
- Heb je de bougie al eens vervangen?
- Is de bougiekabel in orde, niet beschadigd, niet poreus en maakt deze goed contact met de cdi/bobine en de bougiekap?
- Bougiekap in orde, past deze goed op de bougie of ligt deze er maar los op doordat er misschien zo'n opschroefadaptertje ontbreekt?View attachment 73605
Als dit alles in orde is zult toch zelf met een multimeter aan de slag moeten.
Nogmaals ik heb geen schema en weet dus ook niet welke cdi gebruikt wordt.
Als je eens een detailfoto maakt van de cdi connector waarop de kleuren en de positie van de kabels in deze connector, goed zichtbaar zijn, kunnen we misschien deze vergelijken met een ander schema van de Zip 4-takt en je eventueel helpen met verdere metingen.
Heb je een multimeter en kun je daarmee omgaan?
Indien het antwoord op de laatste vraag achtereenvolgens ja en nee is, maak ook even een detailfoto van de meter waarop de keuze schakelaar de aansluitbussen en de tekst ernaast, goed leesbaar zijn.
Hallo,
De motor en kabelboom komen uit 2019 het enige wat nog standaard is is de bobine en bougiekabel plus contactslot,na installeren heeft hij twee keer gelopen een keer heel kort de tweede keer vrij lang maar ging toen op toeren ineens uit en is niet meer aan te krijgen de bobine was wel warm.
Kwa electrischietijd meten ben ik geen ster kan een beetje de basics wat ik lees moet je veel weerstand meten maar welke ,kan dus van dat jaar niks vinden het stopt bij de sp 3.
Mvgr Dorus
Hallo,
De motor en kabelboom komen uit 2019 het enige wat nog standaard is is de bobine en bougiekabel plus contactslot,na installeren heeft hij twee keer gelopen een keer heel kort de tweede keer vrij lang maar ging toen op toeren ineens uit en is niet meer aan te krijgen de bobine was wel warm.
Kwa electrischietijd meten ben ik geen ster kan een beetje de basics wat ik lees moet je veel weerstand meten maar welke ,kan dus van dat jaar niks vinden het stopt bij de sp 3.
Mvgr Dorus
Hallo,
De motor en kabelboom komen uit 2019 het enige wat nog standaard is is de bobine en bougiekabel plus contactslot,na installeren heeft hij twee keer gelopen een keer heel kort de tweede keer vrij lang maar ging toen op toeren ineens uit en is niet meer aan te krijgen de bobine was wel warm.
Kwa electrischietijd meten ben ik geen ster kan een beetje de basics wat ik lees moet je veel weerstand meten maar welke ,kan dus van dat jaar niks vinden het stopt bij de sp 3.
Mvgr Dorus
Post automatically merged: