Jullie mening over cilinder

Big B NRG

Well, this is awkward
Valt dit te redden met poetsen, eventuel een licht hoonbeurtje ?

Of moet het toch echt een nieuwe cilinder worden?

Die andere plekken zijn van de olie, stond nogal goed rijk.

Foto's:
 
Advertisement - register to remove this

lijkt me best wel diep.. of lijkt dat maar zo?
Zo te zien is de wand niet echt helemaal weg ofzo

PS: maak ff een duidelijke topicnaam :)
 
Nee opzich is de kras niet heel diep, je voelt het wel, maar niet echt een super groot verschil tussen beschadigde gedeelte en niet beschadigd.
 
volgens mij is zoiets aan de hand van foto's niet te zeggen. Ik denk dat je het beste ff langs een honer/poetser kunt gaan. Persoonlijk zou ik zeggen: laten honen, nieuw zuigertje en gaan.
 
moeilijk te schatten hoe diep zoiets is...

Ga na een goed revisie bedrijf, die kunnen dat beter oordelen dan mannetjes op een forum aan de hand van wat pics ;)
 
het lijkt mij dat het gewoon gehoont kan worden.. ik kan het natuurlijk niet voelen maar het ziet er niet echt ernstig uit, en zuiger en hoonbeurt (+ tunen volgens mij?) is natuurlijk een stuk goedkoper dan een cc, dus ik zou het proberen:)
 
Tuning heb ik zelf gedaan. Kras is niet echt diep. Je voelt het net an. Hmmm toch maar eens proberen of het te fixen is.

Thx anyway :)
 
Gewoon even langs Twins/Koopmans gaan met deze cilinder, en vragen of het mogelijk/haalbaar is om deze cilinder op te lappen dmv diamanthonen.

Op fotos is zoiets vaak niet goed te beoordelen.
 
Je woont toch in de buurt van koopmans?
Zou ik ff langsgaan, denk dat dit nog wel te redden is, anders ff nieuwe wand erin knallen.
 
even laten poetsen voor de oneffenheden. Nieuwe zuiger erbij en weer rijden. Zolang de zuigerveer maar de complete omtrek weet af te dichten. heel misschien krijg je een beetje blow-by.

ps. waarom heb je in de hoek van de vlinderpoort zo'n grote radius gemaakt?? of is deze cilinder niet door jezelf onder handen genomen?
 
Ja is wel door mij onder handen genomen. Ik had toen der tijd geen goede steentjes om mee te frezen. Dus kwam ik niet ver genoeg + dat ik die radius daar heb zitten voor een reden, maar die hou ik voor mezelf :)
 
Back
Top