Oeman88

Member
Hey ik heb een ludix waarvan ik de velg groote niet mooi vind, ik wil graag grote velgen erop zetten en ik kwam deze fotos tegen van een ludix met jetforce velgen( als ik het goed heb, als niet corrigeer me aub). Mijn vraag is of ik aanpassingen moet maken, bv een voorvork van een jetforce of moet ik lassen?F52C3B39-D8E5-47CE-8F61-6C989653DE28.jpegA83756F3-075E-48EA-B62E-37495EDA7C93.jpeg
Dus zijn dit jetforce velgen? Ja of nee? En kan ik dit zo overzetten? Als nee, hoe dan wel?
 
Advertisement - register to remove this

zoals je ziet op Foto nr1 : is de voorvork over gezet.
Tevens heeft een Jet-Force een schijfrem achter , neem aan dat je de Naaf met schijf , Rempomp en leiding ook moet overzetten.
Misschien is een Set Velgen van een Speedfight 3 een Optie .
 
Zal wel vorkje omlassen worden. Dat is de makkelijkste en veiligste manier om de voorkant na te maken. Achterwiel weet ik niet
 
Speedfight 3 heeft 3 x Uitvoering achterwiel
Speedfight 3, 2-takt LC , velg heeft schijfrem achter , wiel zit op een Naaf met 5 x M8 Bouten .
Speedfigt 3 , 2-takt , Trommelrem achter , bevestiging van het wiel is met Centrale Moer .
Speedfight3 , 4-Takt , Trommelrem achter, Bevestiging van het wiel is met Centrale Moer .
Let op ! een 2 of 4-takt wiel met Trommelrem is verschillend , en is NIET uitwisselbaar
Mag wel zeggen : een Voorvork van een Speedfight 3 , is een mooie zware Voorvork, de Remklauw is voorzien van 4 Zuigers . en Remt zeeer Goed
( met de juiste Blokken ).
 
Zal wel vorkje omlassen worden. Dat is de makkelijkste en veiligste manier om de voorkant na te maken. Achterwiel weet ik niet
Wat zou hier precies aan het voorvork moeten gelast worden?


Speedfigt 3 , 2-takt , Trommelrem achter , bevestiging van het wiel is met Centrale Moer .
Speedfight3 , 4-Takt , Trommelrem achter, Bevestiging van het wiel is met Centrale Moer .
Let op ! een 2 of 4-takt wiel met Trommelrem is verschillend , en is NIET uitwisselbaar
Mag wel zeggen : een Voorvork van een Speedfight 3 , is een mooie zware Voorvork, de Remklauw is voorzien van 4 Zuigers . en Remt zeeer Goed
( met de juiste Blokken ).
je hebt inderdaad gelijk jetforce heeft schijfrem achter, ik zie dat die ludixxen dat ook hebben, ik ga denk ik dan maar voor speedfight 3 velgen, mijn vraag hierbij, als ik het achterwiel van sp3 erop wil zetten moet ik dan aanpassingen maken? En bij de voorkant moet ik perse de voorvork hebben van de sp3 of kan het met die ban ludix ook?
 
Last edited:
Voorwiel van een Speedfight of dat gelijk gaat passen weet ik niet , dat zal je moeten Meten .
Ik heb nog 2 Sets staan van Speedfight 3 , 2 en 4-takt , voor en achterwielen , Voorwielen zijn gelijk ,
Voorvork van een Speedfight 3 heb ik ook staan , echter is er 1 schroefdraad voor de Remklauw beschadigt , en zal gerepareerd moeten worden .
Misschien past de voorvork gelijk, dan zal je de lengte van de Hals moeten meten .
Heb voorwiel in het Grijs
heb achterwiel in het Grijs , en 1 maal in het Zwart ( Origineel van een RS ) ,,, Deze zijn voor Trommelrem .
Remschijf in goede staat zit nog op het voorwiel .
 
Wat zou hier precies aan het voorvork moeten gelast worden?
Je pakt de originelw vork van de scooter waar de nieuwe vork en velgen in komen. Je slijpt de buis van je huidige vork een centimeter of 30 vanaf de bovenkant af. Dan slijp je je nieuwe vork zodanig af dat je met het bovenste stuk oude vork en onderste stuk nieuwe vork even lang ben als de originele vork. Ja volg je me nog?

Dan draai je een bus die je in je beide vorkdelen perst voor je ze aan elkaar last. Zo is je slijpsnede dusdanig verstevigd dat je er veilig mee kan rijden. Doe je dit nou niet en je balhoofdbuis breekt dan kun je jezelf wel voor je kop slaan
 
Voorwiel van een Speedfight of dat gelijk gaat passen weet ik niet , dat zal je moeten Meten .
Ik heb nog 2 Sets staan van Speedfight 3 , 2 en 4-takt , voor en achterwielen , Voorwielen zijn gelijk ,
Voorvork van een Speedfight 3 heb ik ook staan , echter is er 1 schroefdraad voor de Remklauw beschadigt , en zal gerepareerd moeten worden .
Misschien past de voorvork gelijk, dan zal je de lengte van de Hals moeten meten .
Heb voorwiel in het Grijs
heb achterwiel in het Grijs , en 1 maal in het Zwart ( Origineel van een RS ) ,,, Deze zijn voor Trommelrem .
Remschijf in goede staat zit nog op het voorwiel .
Ah oke zou nice zijn als ze nog in goeie staat zijn en ik ze kan overnemen. Als je dit wilt overleggen kan je me een berichtje op sturen.
Post automatically merged:

Je pakt de originelw vork van de scooter waar de nieuwe vork en velgen in komen. Je slijpt de buis van je huidige vork een centimeter of 30 vanaf de bovenkant af. Dan slijp je je nieuwe vork zodanig af dat je met het bovenste stuk oude vork en onderste stuk nieuwe vork even lang ben als de originele vork. Ja volg je me nog?

Dan draai je een bus die je in je beide vorkdelen perst voor je ze aan elkaar last. Zo is je slijpsnede dusdanig verstevigd dat je er veilig mee kan rijden. Doe je dit nou niet en je balhoofdbuis breekt dan kun je jezelf wel voor je kop slaan
Ah oke snap t een beetje maar te lastig om t zelf uit te voeren
Post automatically merged:

43E9EAC8-770D-435E-A861-72EAD59B0BB6.png7ED94BB9-4EC3-4362-8095-5AE633C16100.pngDit zijn de verschillen van sp3 voorvork en ludix
 
Last edited:
Back
Top