Iva Retro CDI GY6

Kymcodennis

New Member
Hoi allemaal. Ik heb een IVA Retro staan (2015, 6100km) Er zit een CDI met rode stekker in. Staat Newcity op.

Deze IVA wil niet starten op een andere onbegrensde CDI. Dat is een 88843 van die in een Znen retro zit. (2011)

Ik dacht eigenlijk dat al die GY6 blokken wel ongeveer gelijk waren.

Heeft die IVA wat speciaals gebruikt? Mis ik iets? Ik ben wat ouder kom nog uit het Vespa Ciao en Puch maxi tijdperk.

Blok in die IVA is een BZ139QMB.

Groetjes dennis
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Meestal zie je aan de draadkleuren van de cdi-connector ook of jouw scooter een AC- of DC-cdi heeft en of het een cdi is met toerentalbegrenzer of cartersensor begrenzing.

Misschien even een detailfoto van de cdi connector maken waarop de draadkleuren en de positie in de connector van de draden duidelijk zichtbaar zijn.
 
Bedankt voor de antwoorden.

De toerenberenzer (Die op het koppelingshuis zit) was al doorgeknipt direct vooraan aan de sensor)

Heb de variateur schoon gemaakt en nieuwe 5.7gr rollen erin gedaan en de achterband opgepomp. Krijg hem nu op 55/60 wind mee.

Foto van de rollen voeg ik ook ff toe.

Foto van de bekabeling van de CDI word morgen.

Groetjes dennis.
 

Attachments

  • IMG_3617.jpeg
    IMG_3617.jpeg
    240.7 KB · Views: 6
De toerenberenzer (Die op het koppelingshuis zit) was al doorgeknipt direct vooraan aan de sensor)
Dan heeft het ook geen zin een ontgrensde cdi te plaatsen, zonder verbinding van die sensor naar de originele cdi is deze cdi al ontgrensd.
Verder de snelheid die je aangeeft lijkt mij reeds de normale snelheid voor een 4 takt-je met een ontgrensde cdi die verder vrij standaard is.

Edit: Deze tekst had ik gister al ingeklopt echter vergeten op "post reply" te drukken. ;)
 
Last edited:
Als op de rode draad spanning komt als je het contact aanzet , is het een dc , met kicken/starten spanning hierop , is het een ac . kleuren komen niet overeen ( de rode , en grijze draad) met het Chinese schema wat ik heb , van een ac . Misschien heeft @Sparky een ander schema .
 
Misschien heeft @Sparky een ander schema .
Helaas.

Een AC-cdi heeft meestal een rood/zwarte draad op de 2 polige connector van cdi.
Misschien zit de rode draad op de foto juist zo gedraaid dat de zwarte streep op de draad op de foto niet zichtbaar is.

Mij lijkt dit een AC-CDI omdat er een tweede (grijze) draad op de 2-polige connector van de cdi zit.
Dit is dan de kill-draad want een DC-CDI schakelt men gewoon de spanning af om de motor stil te leggen en deze heeft in principe geen kill-draad nodig.
Al zijn er DC-CDI's die dit wel hebben als een extra startonderbreking, maw het vermoeden in mijn derde zin, hoeft niet waar te zijn !
 
Ok bedankt. Dan zijn we eruit. Close up van de kleine stekker. Zwart rode draad.

Ik heb dus een AC CDI. Zal eens meten als het weer open ligt volgende week. (Tankvlotter lekt)
 

Attachments

  • IMG_3660.jpeg
    IMG_3660.jpeg
    12 KB · Views: 2
Back
Top