Iva jet 50cc doet niks

Matszippie

Member
Mijn opa had voor de lol een Iva jet 50 cc (gy6 blok) hebben we het een en ander vervangen maar na dat we het contact slot vervangen hadden gebeurt er niks als het contact om gaat.

Ook als ik de bedrading los haal start hij niet wie weet wat het is?
 
Advertisement - register to remove this

Dan ligt het niet aan je contactslot en zou de scooter gewoon moeten starten.
MAW er is iets anders aan de hand.
In de naam van de scooter staat "Jet", is dit een injectie of gewoon een carburateurversie?
En indien deze scooter een crburateur heeft is dat dan een gewone of een elektronisch geregelde?
 
Last edited:
Is wel carburateurversie maar als ik het contact aan zet gebeurt er ook niks op het dashboard of maakt dat niks uit.
Post automatically merged:

Ja we hadden cillinder vervangen en toen reed die gewoon alleen toen brak de sleutel af dus moesten we nieuw contactslot en toen startte die niet meer.
 
Is wel carburateurversie maar als ik het contact aan zet gebeurt er ook niks op het dashboard of maakt dat niks uit.
Het maakt in zoverre iets uit dat wellicht je remlicht, je elektrische start, je claxon en je knipperlicht niet werkt.
En natuurlijk moet dus hierna gekeken worden maar ik bedoel te zeggen, dat het contactslot niet de reden is waardoor de scooter niet start.
Ik zou dus eerst uitzoeken waardoor de scooter niet start en als de scooter loopt, je daarna bekommert oven het contactslot.

Staat de timing van vliegwiel en nokkenas synchroon en klopt de klepspeling dan als je het vliegwiel en het nokkenastandwiel op de markeringen hebt staan?

Edit: Heb je ook de distributieketting goed gespannen want door een slappe ketting kan de timing licht afwijken.
 
Last edited:
Back
Top