iva e-go s5 elektrische

Advertisement - register to remove this

Ik durf je hier geen zekerheid over te geven maar aangezien dit een elecktrische scooter is verwacht ik dat dit elecktronisch afgesteld/begrenst is mocht dit zo zijn kan alleen een dealer met de benodigde apparatuur dit doen en de dealers mogen dit waarschijnlijk niet doen.
 
Ik durf je hier geen zekerheid over te geven maar aangezien dit een elecktrische scooter is verwacht ik dat dit elecktronisch afgesteld/begrenst is mocht dit zo zijn kan alleen een dealer met de benodigde apparatuur dit doen en de dealers mogen dit waarschijnlijk niet doen.
Het is wel simpel mogelijk dooe een stekker om te zetten waardoor hij 45km gaat rijden maar kan helaas niets vinden ook bij dealers niet om dit te schakelen tussen 25 en 45km
Post automatically merged:

Misschien hier: https://scooterforum.net/forums/elektrische-scooters-en-brommers.133/

Of: https://www.fastfuriousscooters.nl/elektrische-scooter/iva/e-go-s5


Of wellicht dat bij IVA zelf het e.e.a. beschikbaar is wat betreft het schakelen en/of upgraden!
Had idd ook al bij fastfurious info gedaan. Software matig is hij op te voeren maar dat is al simpel op te kossen met het omzetten van een stekker. Ook meteen de mededeling dat ze geen tijd hadden.
 
Last edited:
Bij IVA kan je d.m.v. een code met gashendel en remmen het programma in de ECU omzetten van snor naar bromfiets. Snor krijg je met een programma zonder preset keuzes en gaat 34 Km/u
Door die code combinatie in te voeren krijg je 3 standen. S1 max 27 S2 max 50 en S3 max 60 km/u.
Ik vond het te link worden en heb het weer terug laten zetten door de dealer, rij toch niet harder dan 34.
Code wilde hij niet vertellen. Zou handig zijn als ik zelf de keuze kon maken :)
 
Bij IVA kan je d.m.v. een code met gashendel en remmen het programma in de ECU omzetten van snor naar bromfiets. Snor krijg je met een programma zonder preset keuzes en gaat 34 Km/u
Door die code combinatie in te voeren krijg je 3 standen. S1 max 27 S2 max 50 en S3 max 60 km/u.
Ik vond het te link worden en heb het weer terug laten zetten door de dealer, rij toch niet harder dan 34.
Code wilde hij niet vertellen. Zou handig zijn als ik zelf de keuze kon maken :)
Klopt. Heb ondertussen dit laten doen maar zeggen niet hoe. Snap ik natuurlijk. Het is toch een verdienmodel. Zou idd handig zijn dat je dit zelf kunt doen
 
Bij IVA kan je d.m.v. een code met gashendel en remmen het programma in de ECU omzetten van snor naar bromfiets. Snor krijg je met een programma zonder preset keuzes en gaat 34 Km/u
Door die code combinatie in te voeren krijg je 3 standen. S1 max 27 S2 max 50 en S3 max 60 km/u.
Ik vond het te link worden en heb het weer terug laten zetten door de dealer, rij toch niet harder dan 34.
Code wilde hij niet vertellen. Zou handig zijn als ik zelf de keuze kon maken :)
Na wat internet detective werk heb ik de code gevonden voor de IVA S2 wellicht dat deze codes hetzelfde zijn op de andere versies. Dus bij deze:

Om de scooter om te zetten naar 43km/u versie:
1. Open het (rechter) gas volledig en houd tegelijk de rem in
2. Zet dan het contact aan en houd het gas en de rem 5 seconden vast
3. Laat los en je kan ongeveer 43km/u

Om de scooter nu weer terug te zetten naar de snor volg je deze stappen:
1. Open het (rechter) gas volledig en houd tegelijk de rem in
2. Zet het contact aan en draai 3x aan de gashendel ZONDER de rem los te laten.
3. Houd op de derde draai de gas EN rem nog 5 seconden vast
4. Laat nu de gas en rem los en de scooter is afgevoerd.

Gebruik op eigen risico ik heb het zelf niet getest aangezien mijne al 45km/u kan. En ik weet niet precies wat de regels zijn qua garantie wanneer je het zelf omzet.

Edit: Ik heb eventueel een video maar die mag ik niet uploaden op het forum
 
Last edited:
Na wat internet detective werk heb ik de code gevonden voor de IVA S2 wellicht dat deze codes hetzelfde zijn op de andere versies. Dus bij deze:

Om de scooter om te zetten naar 43km/u versie:
1. Open het (rechter) gas volledig en houd tegelijk de rem in
2. Zet dan het contact aan en houd het gas en de rem 5 seconden vast
3. Laat los en je kan ongeveer 43km/u

Om de scooter nu weer terug te zetten naar de snor volg je deze stappen:
1. Open het (rechter) gas volledig en houd tegelijk de rem in
2. Zet het contact aan en draai 3x aan de gashendel ZONDER de rem los te laten.
3. Houd op de derde draai de gas EN rem nog 5 seconden vast
4. Laat nu de gas en rem los en de scooter is afgevoerd.

Gebruik op eigen risico ik heb het zelf niet getest aangezien mijne al 45km/u kan. En ik weet niet precies wat de regels zijn qua garantie wanneer je het zelf omzet.

Edit: Ik heb eventueel een video maar die mag ik niet uploaden op het forum
Helaas, dit werkt niet op de Iva Lux Electric
 
Iemand nieuws hierover? Op dag 1 dat ik mijn snor versie kreeg en het alarm afging en ik paniek op meerdere knoppen van de afstandsbediening drukte had ik de snelle versie van deze scooter "unlocked", na aantal maanden verder terug laten zetten door de dealer, maar nu met helmplicht en ingehaald te worden door Fatbikes zonder helmplicht, spijt dat ik het heb terug laten zetten. Lukt me ook niet meer met de afstandsbediening om het opnieuw te activeren. Was echt geluk achteraf.
 
Back
Top