Iva lux motor

Iva lux

New Member
Hallo,
Ik heb een iva lux opknappertje gekocht. Heb inmiddels een nieuwe kappenset en verlichting gemonteerd. Bij het in elkaar zetten kwam ik dit ding tegen. Zie foto. Weet iemand wat het is en waar het naar toe moet? Alvast dank voor de hulp!20200729_180509.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Dit is een zgn aicv-unit, is een gecombineerde (unit) die de uitlaat o.a. voorziet van zuurstof.
Andere functie is de carterontluchting, waarbij het blok overtollig lucht, vocht en olie afvoert vanuit de carter naar het luchtfilter.
 
Dit is een zgn aicv-unit, is een gecombineerde (unit) die de uitlaat o.a. voorziet van zuurstof.
Andere functie is de carterontluchting, waarbij het blok overtollig lucht, vocht en olie afvoert vanuit de carter naar het luchtfilter.

Dank je Floris. Moet het pijpje wat er uit komt in 1 van de aanzuigopeningen van het luchtfilter?
 
De aicv (Air intake control valve) unit heeft 2 slangen, de dikkere gaat naar de uitlaat en het dunne slangetje gaat naar het luchtfilter.
Residu uit de carter gaat via het dunne slangetje naar het luchtfilter, deze residu komt dus achter het luchtfilterelement terecht.
(dus voor de luchtinlaat)
Even goed kijken dus naar het luchtfilter en waar de aansluiting zich precies bevind. Kan zijn dat er meerdere opties mogelijk zijn.
IVA koopt namelijk in bij div Chinese bedrijven en daar wil het e.e.a. wel eens afwijken is mijn ervaring.
 
De aicv (Air intake control valve) unit heeft 2 slangen, de dikkere gaat naar de uitlaat en het dunne slangetje gaat naar het luchtfilter.
Residu uit de carter gaat via het dunne slangetje naar het luchtfilter, deze residu komt dus achter het luchtfilterelement terecht.
(dus voor de luchtinlaat)
Even goed kijken dus naar het luchtfilter en waar de aansluiting zich precies bevind. Kan zijn dat er meerdere opties mogelijk zijn.
IVA koopt namelijk in bij div Chinese bedrijven en daar wil het e.e.a. wel eens afwijken is mijn ervaring.
Naast de twee slangen zit er aan de onderkant nog een pijpje wat ergens in lijkt te moeten. De twee slangen zijn aangesloten. Ik had het pijpje in 1 van de 4 luchtinlaatgaten van het filter gestoken maar er komt ook benzine in het luchtfilter. Kan dat kloppen dan?
 
Nee, er mag geen brandstof inkomen.
Ik heb de derde aansluiting over het hoofd gezien....
De derde aansluiting wordt normaliter aangesloten op de carburateur of op het spruitstuk.
 
Nee, er mag geen brandstof inkomen.
Ik heb de derde aansluiting over het hoofd gezien....
De derde aansluiting wordt normaliter aangesloten op de carburateur of op het spruitstuk.
Dan zijn we er bijna Floris. De kleine slang die aangesloten is gaat naar het spruitstuk. En de grote ergens anders heen. Zie de twee foto's. Dan zou het onderste pijpje toch naar de uitlaat moeten. 20200730_083355.jpg20200730_083408.jpg
 
Back
Top