Italkit selettra

Firefox_16

-SpeedFox-
Eey

misschien kunnen jullie me ff helpen

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een italkit selettra gekocht (2dehands) van een vriend maar daar zitten geen boekjes bij. Nou moet ik dus weten wat de vooronsteking moet zijn. En of iemand misschien tips heeft voor af te stellen zonder dat ik een micrometer moet gaan halen, want voor 1 keer te gebruiken vind ik zonde( tenminste nu maar 1 keer ff,, voorlopig)

Setup:

Dr70 getunend
C16
Mikuni 17,5mm
MHR 2000
Fly clutch

5,5 gr rollen
Rode drukveer
Gele trekveren

Dit was het voor zover

Alvast bedankt voor hulp
 
Advertisement - register to remove this

Kijk:

Je stopt als eerst de schuifmaat in je bougie gat en je draaid de krukas een paar keer rond zodat de zuiger de schuifmaat aantikt :)

Je krijgt dan een waarde op de schuiftmaat , bijvoorbeeld 2,5 cm

Je doet bij die 2,5 cm 1,4mm :) , dat word dus 2,64 cm

Dan zet je de schuifmaat vast en stopt hem terug in het bougie gat

Nu ga je weer draaien totdat de zuiger je schuifmaat aantikt! , daar moet je de krukas laten staan! :)

Dan zet je het streepje op de rotor gelijk met de stator , de krukas mag absoluut niet bewegen zonder dat de rotor meedraaid! :)

Als hij eenmaal vastzit kan je hem nacontroleren door de schuifmaat terug te stoppe , wanneer deze aangetikt word door de zuiger moeten de 2 streepjes gelijk staan!

klinkt moeilijk , is een eitje :)
 
stukje tin wil ook lukken.
gewoon een stuk tin van 2 mm erin doen.
dan aan laten tikken tot 1.4
en hem dan goedvastdraaien.
en dan voor de ckerheid 3 x checken of die niet verschoven is en die dus nog steeds op 1.4 staat wanneer de streepjes overeen komen.
 
Ik ben vandaag eens aan de slag geweest, maar hij paste niet:S

De stator ging niet tot het uiterste op de krukas, dus dan heb ik hem maar opgevuld met 2 bouten aan de 8erkant.

kan dit kwaad?

Want ja als de stator niet verder kan wat moet je dan:S
 
Kijk:

Ik heb dus dat middelste ding erop (stator) gedraaid. Ging niet helemaal op de krukas. dus ik had nog bijna 1 cm speling tussen de stator met dat rode ding erom heen ( dus tussen de grondplaat en de stator inclusief ombouw zeg maar)

Dus toen heb ik 2 boutjes/moerjte( hoe die dingen dan ook heten:p in iedergeval 2 van die rode dingen) gepakt en dus tussen de grondplaat en het blok geset en toen vast gedraaid. Toen paste die pas.

Maar ik vraag me dus af of dat kwaad kan dat de stator zover van het blok of zit, aangezien de originele ontsteking er dichterop zit.
 
ik heb nou de stator op de krukas geschroeft, dan heb ik die rode ombouw gelijk geset. En toen de gelijk stond heb ik pas gekeken hoever ik de grondplaat moest ophogen voordat de ombouw gelijk bleef staan met de stator
 
Back
Top