hpi 2004 / italkit selettra... :S

siko

Well-Known Member
dag heren

me ontsteking is al een tijd stuk, dus ik heb bijna weer geld voor een nieuwe.
nou zit ik al zo lang te twijfelen welke ik nou moet nemen..
dus misschien zouden jullie mij kunnen helpen..

de hpi heeft een variable curve en ik vind de italkit er erg mooi rood uit zien :)

en ik weet het "gebruik de search" dat heb ik ook al dagenlang gedaan maar ik vind dat mijn vraag net iets anders is dan die van andere mensen

maar WAAROM is een variable curve nou zo belangrijk?
het enige wat ik van een binnenrotor wil is de felheid en dat doffige geluid.
en ik neem aan dat ze dat allebei hebben.

het zou toch niet zou zijn dat je met een hpi een vettere gasreactie hebt? of dat ie daarmee sneller is?
het is ook geen scooter voor op de testbank ofzo.. dus die ene paar duizendste pk's kunnen me niet veel schelen :)

en het is ook zo dat de selettra iets goedkoper is.. maar dat maakt me niet zo veel uit, scheelt maar 20 euro.
ik vind hem er gewoon erg mooi uit zien :)

oke, zeg maar wat u te zeggen heeft........
 
Advertisement - register to remove this

Vind opzich, als je voor de keuze staat, meer de neiging om een HPI 2004 te kopen. De gasreactie van de HPI 2004 vond ik op de "Italjet Evolution Dragster" Van Marcel-NRG gigantisch vel, niet dat ik hier enige ervaring mee heb. Het voordeel van de Variabele curve lijkt mij niet onverstandig om dit goed mee te nemen in je beslissing. Het geeft absoluut een voordeel, want waarom zou je anders een Malossi-Rotor kopen ipv. een Selletra ?
 
Een variabele curve betekend volgens mij dat je ontstekingstijdstip wordtr vervroegd als je toerental hoger wordt. Dit kan veel voordeel voor je vermogen hebben (en dan bedoel ik niet een duizendste pk, maar merkbaar verschil)
 
volgens mij krijg je er geen vermogen bij door een curve, het voordeel ervan is dat hij veel beter door loopt naar Vmax... waardoor hij dus merkbaar veel beter rijd.
 
Back
Top