Is het verstandig kapotte brommer te kopen?

gewoon. Niels

New Member
Hoi hallo Niels weer hier,

Ik heb een aantal mooie Kymco k pipes op het oog bijde met defecten de ene met neit werkende kabelboom en elektrische spullen en eentje die niet loopt. Hierbij staat 'kwestie van caberstwur schoonmaken en klaar' is dit wel zo verstandig dit dan te kopen als hij niet loopt, staat ook bij' lopend weggezet 75km/h net nieuwe 125 cc op '

Ook nog een waarbij er staat loopt wel maar niet goed kwestie van afstellen en klaar...

Is dit allemaal wel te vertrouwen zoiets te kopen of zal het altijd een gok wezen? Ik ben zelf niet zo thuis in het klussen ben volkomen bereid het te leren maar heb een handige oom die het in zijn jeugd jaren 80/90 heeft gedaan. En nog steeds van monteur spelen houd.
 
Advertisement - register to remove this

Waarom maken ze hem niet gewoon zelf schoon of stellen ze hem niet zelf af?
Als zoiets er bij staat denk ik dat er meer aan de hand is.
Ja dat is ook mijn angst maar er zijn ook genoeg mensen die bijvoorbeeld overgaan naar een scooter of naar auto. Daarom vind ik het een beetje lastig dus vandaar de vraag of ervaring van anderen
 
Het is altijd een risico, zelfs als iemand eerlijk is maar wat dingen over het hoofd zag.
Maar als de prijs netjes is en je oom heeft er verstand van dan is het risico al kleiner.
En je kan er nog wat van leren .
 
Het is altijd een risico, zelfs als iemand eerlijk is maar wat dingen over het hoofd zag.
Maar als de prijs netjes is en je oom heeft er verstand van dan is het risico al kleiner.
En je kan er nog wat van leren .
Hah bedankt wat denk jij dat een redelijke prijs is dan? Zoals ik al zij ben er niet echt in thuis en zon kpipe die ik op het oog had staat voor 600 euro te koop( bijde) en eentje voor 360 (de ander e SchakelBrommer)
 
Hah bedankt wat denk jij dat een redelijke prijs is dan? Zoals ik al zij ben er niet echt in thuis en zon kpipe die ik op het oog had staat voor 600 euro te koop( bijde) en eentje voor 360 (de ander e SchakelBrommer)
Dat is moeilijk te zeggen omdat ik niet kan zien wat er aan mankeert ,
maar 2 K-pipes voor 600 euro is wel een mooie prijs.
Het ligt er aan wat er aan moet gebeuren , zo lang de prijs inclusief de onderdelen die je nodig hebt onder de dagwaarde van een goed werkend model blijft zit je altijd goed.
De uren die je er aan werkt kan je ook in de prijs mee rekenen , dus die steek je dan ook in eigen zak als werk.
Een niet werkende kabelboom is wel weer te maken tot een wel werkende kabelboom, dat zal een kwestie worden van alles na lopen en meten en testen.
 
Dat is moeilijk te zeggen omdat ik niet kan zien wat er aan mankeert ,
maar 2 K-pipes voor 600 euro is wel een mooie prijs.
Het ligt er aan wat er aan moet gebeuren , zo lang de prijs inclusief de onderdelen die je nodig hebt onder de dagwaarde van een goed werkend model blijft zit je altijd goed.
De uren die je er aan werkt kan je ook in de prijs mee rekenen , dus die steek je dan ook in eigen zak als werk.
Een niet werkende kabelboom is wel weer te maken tot een wel werkende kabelboom, dat zal een kwestie worden van alles na lopen en meten en testen.
Het is 600 p stuk trouwens ik weet niet of je dat juist had begrepen omdat je zij 2 kpipes voor 600(300 pstuk)
 
Ik kan je 1 simpel advies geven en dat is als de verkoper zelf de oplossing al in de advertentie geeft is er meer aan de hand. Want als het een kwestie van een carb schoon maken zou zijn, maar zou je dan niet in je hele week een half uurtje vrij kunnen maken om dat te doen en vervolgens de scooter voor meer geld te kunnen verkopen. En trap niet in de standaard smoesjes geld nodig voor een ander project of geen tijd of zin om het af te maken. Als ik 300 kan verdienen door bv een carb schoon te maken dan mag je me altijd bellen

Scooter opknappen om er eventueel wat aan te verdienen is leuk als je enige kennis hebt van hoe of wat. Wil je leren sleutelen koop dan op zn minst een rijdende scooter zodat je weet dat ie in elk geval recent nog een teken van leven heeft gegeven dat je zelf hebt gezien
 
Back
Top