Ik persoonlijk, in tegenstelling tot eurokit, denk niet dat het schadelijk is voor je ontsteking.
Of het goed is voor je motorblok is een beetje afhankelijk van hoe vaak je hem gebruikt.
De losse Eurobegrenzer die men aansluit op de pickupspoel vertraagt alleen het pickupsignaal.
In plaats van een mooie hoekige impuls krijg je nu een soort haaievin-vormige impuls, die later zijn maximum bereikt.
Hierdoor wordt de hele ontsteekcurve van de CDI verlaat.
Maw de knal in je cilinder komt niet direct na het dode hoogste punt van je zuiger maar pas later.
Dus de ontploffing gebeurt in een grotere ruime en heeft daardoor minder effect/kracht.
Wel is het zo dat daardoor niet alle brandstof en bij 2-takt ook niet alle olie verbrandt, hierdoor krijg je meer vuil afzetting in je cilinder, op je zuiger, in je poorten, tussen je kleppen bij 4-takt en in je uitlaat.
Gebruik je hem continue, wordt dit laatste een issue, gebruik je hem alleen in "noodgevallen" valt dit wel mee ;-)