Begrenzer sloopt ontsteking

Isseybor

AEROX
Ik heb dus een begrenzer op m'n aerox uit 2005 gezet. De begrenzer kwam van k-parts de goedkoopste en deze had ik met een afstandbedienbare schakelaar van ali geschakelt. Dit werkte allemaal goed tot dat ik de begrenzer ging instellen. Dat was een drama kon alleen maar op een stand wegrijden en met deze stand reed hij alsnog 75 teller. Toen probeerde ik een paar andere standen gaf wat gas ineens een soort backfire en de scooter sloeg af. Helemaal naar huis gelopen want hij startte niet meer. Thuis gekeken en bougie vonkt nog wel alleen denk ik op het verkeerde moment want starten doet ie niet meer. Denk dat de cdi kapot is toch?
 
Advertisement - register to remove this

Ok dan zal ik het wat duidelijker maken.

-Heb een begrenzer op m'n scooter gezet.
-Proberen in te stellen op 50-55 lukte niet
-Tijdens instellen viel de scooter uit en starte niet meer.
-Bougie vonkt wel start niet.

Ligt dit aan de CDI?
 
Ja denk het wel, ken dit verhaal wel van vroeger met euro begrenzers. Die werken ook met een (niet instelbare) weerstand. Werkte vaak voor ff wel goed op rollerbank maar dat was het dan ook.

Misschien maakt er ergens een draadje slecht contact nu na aansluiten van de begrenzer? kan het evt ook nog zijn, dus ik zou dat ook ff nakijken.
 
Thuis gekeken en bougie vonkt nog wel alleen denk ik op het verkeerde moment want starten doet ie niet meer. Denk dat de cdi kapot is toch?
Heb je de Ali 433Mhz schakelaar afgekoppeld en de begrenzer van de pickupspoel los gekoppeld?

Hoe had je die aftakking van de pickupdraad gemaakt?
Indien met een scotchlock, kijk de pickupdraad na of je die niet doorgesneden hebt.

1674885968303.jpeg
 
Heb je de Ali 433Mhz schakelaar afgekoppeld en de begrenzer van de pickupspoel los gekoppeld?

Hoe had je die aftakking van de pickupdraad gemaakt?
Indien met een scotchlock, kijk de pickupdraad na of je die niet doorgesneden hebt.

View attachment 68575
Ja heb de draad van de begrenzer los geknipt. Had deze draad gesoldeerd aan de pick up. Ik zou het is door meten.
 
Probleem is opgelost. Ben bij twins geweest hij zei dat de krukaskeerring (variokant) eruit kan schieten als je een begrenzer gebruikt.
 
Last edited:
Back
Top