Is dit mogelijk?

Wesley S.

DE EMHAER BOY!
Goedenavond,

Ik rij nu +/- 3/4 jaar met 70cc rond op de straat, alleen het geeft me teveel problemen. Dus wou van de winter me aerox weer een 50cc geven, maar omdat ik helemaal geen kabelboom heb en een binnenrotor hebt (HPI) kan ik geen orginele ontsteking meer aansluiten of is dit wel mogelijk? Door een custom kabelboom te maken (heb niet veel verstand van electra)

Want een rotor op een 49cc is een beetje onzin he :p

Maar als het mogelijk is kan ik ook weer me ligt aansluiten of zeggen jullie van dat is zo veel werk kan je beter je rotor op je std. cc laten :)

mvg,
Wesley
 
Advertisement - register to remove this

Het is wel mogelijk hoor. Als je een tekening hebt waar de kleuren van de draden opstaan en welke kleur voor wat is. Het is messchiens ff uitzoeken hoe en wat maar dit is wel mogelijk. Zal wel met wat werk zijn verbonden.
 
als je de onsteking compleet hebt houdt je alleen maar de dradenvan de verlichting over en de stopzetter als het goed is.

je kunt de onsteking er dus gewoon zo opzetten als het goed is , volgens mij gaan namelijk de draden van de onsteking rechstreeks naar de cdi unit , de andere naar de kabelboom , maar die zijn dus van de verlichting etc.

wat wel kan zijn is dat je het oranje draadje van de bobine even opnieuw moet aansluiten omdat deze volgens mij wel via de kabelboom loopt.

de massa van de bobine kun je gewoon via het frame doen.
 
Er komen 4 draden uit de onsteking. Temiste is dat bij de sr van mij zo.. Weet niet hoe het bij een Aerox zit maar das geloof ik bijna het zelfde. Je hebt een zwart rode, die is voor de spanning van de cdi. Dan heb je een wit rode die is voor het tijdstip die gaat ook naar de cdi. En dan heb je nog een wite en een gele d8 ik die 2 gaan naar de spanning's regelaar, en vandaar uit word de spanning naar alles wat spanning nodig heeft verdeeld. Dus waaronder ook je licht enz. dus zo ver;

Wit- rood naar cdi (tijdstip)
Rood-Zwart naar cdi (spanning voor cdi)
Geel en wit naar spanningsregelaar.

Maar ik zou het maar ff opzoeken hoe het met de kleuren van de Aerox zit. Maar als je de cdi en alles nog compleet hebt. Zoals Melf al zegt. Dan hoef je maar de stekkertje's in elkaar te steken en dan hou je er nog 2 draden over en die zijn dan voor de spanning voor je licht, die moeten dan naar je spannings regelaar...
 
Licht maak ik het minste druk om :)
Maar dan ga ik binnenkort maar is even klote, maar jullie hebben we echt een heel eind opweg geholpen :* Heel erg bedankt :W


Edit:

Mijn aerox komt uit '99, maar omdat ik geen kabelboom heb kan ik toch ook bijv een std. ontsteking nemen van een aerox uit 2005 ofzo ?
 
Last edited:
Kan, maar dan moetje (denkik ) ook de cdi en alles er bij halen.

Alles aansluiten op cdi en bobine,
Dan houd je idd 4 draden over, 1 "stekkertje" voor je licht, die hoef je niet aan te sluiten (bij mij geel wit)
En dan nog 2, 1 moet op het frame, de ander kan dan voor je contactslot.
 
Back
Top