Is dit überhaupt mogelijk?

Precizionist

Well-Known Member
Heey scooterfreaks,

Ik word binnenkort 16 ( kleine maand ),
en heb dus mijn 15e levensjaar verpest in de supermarkt om te sparen voor een scooter uiteraard :W
Nu droom ik natuurlijk van zo'n sexy Yamaha TZR 50 maar dat kost 3500 euro... op zijn goedkoopst...
Ik wil dus graag een beetje advies over wat ik het beste kan nemen,
het budget is rond de 2000 euro 2150 max.
Ik wil heel graag zo'n zelfde 'look' dus als de Yamaha TZR 50/Aprilia RS50/Rieju RS2 PRO/Matrix
Schakelbrommer.
Ik heb totaal geen verstand van scooters ( nog niet ).
Daarom vraag ik het hier.}

Stel dat je nou zegt : jongen stop maar met je 2000 euro en neem gewoon lekker een mooie Aprilia Street of Peugeot Speedfight 2,
Mag je ook doen 9||6

Alsoo, als het 2ehands is wil ik liever alleen van een dealer kopen, marktplaats is 80% troep...;)

Groetjes, prec

PS: Het spijt me dat ik hier een topic over maak omdat jullie er waarschijnlijk mee overladen worden maar niemand in mijn omgeving heeft er écht verstand van.
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt geen verstand van scooters maar je weet wel dat marktplaats 80% troep is? Op marktplaats/speurders staat genoeg goed spul hoor<] En volgens mij staan er genoeg TZR's op marktplaats voor 2000 ofzo:7
 
Je hebt geen verstand van scooters maar je weet wel dat marktplaats 80% troep is? Op marktplaats/speurders staat genoeg goed spul hoor<] En volgens mij staan er genoeg TZR's op marktplaats voor 2000 ofzo:7


Nouja, de marktplaats-trauma is dus dat mijn oom 2x een fiets daar probeerde te kopen en 2x is opgelicht, rechtzaken helpen natuurlijk niet bij marktplaats... vandaar.
 
Dat heeft negen van de tien keer te maken met niet je gezonde verstand gebruiken of echt TOTAAL geen kennis van zaken hebben. Mensen die opgelicht worden. Daarnaast hoor je van 5000 transacties/aankopen die goed gaan niets, maar alleen van die ene die misgaat daar hoor je wat van dus dat geeft een vertekend beeld ;) Hoe kan je uberhaubt met een FIETS opgelicht worden, ging die vooruit betalen ofzo 8P

Anyway, je moet kopen wat je mooi vind en niet wat anderen mooi vinden. Zorg er voor dat het een bekend merk is dan zit je meestal wel goed. Neem voor het technische gedeelte iemand mee die er ECHT verstand van heeft. Dus niet je buurjongen die een scooter heeft maar nog nooit meer los heeft gehad dan zn buddybak ;)
 
rond de 2000 euro kun je hele nette tzr's vinden, ook bij een dealer.

Wil je nieuw dan rijd je al op de sr street of een speedfight III voor ruim binnen de 2000 euro bij bepaalde dealers.
 
Bedankt voor jullie positieve reacties allemaal :)
Ik denk dat ik dan maar (als ik 16 ben) ga proberen een mooie Yamaha tzr op de kop te tikken voor een leuk prijsje.:#

Iemand enig idee hoeveel zo'n bakbeest kost qua verzekering?:+
 
Voor jouw leeftijd zal dat wel een leuk bedrag worden. Lage leeftijd + hoge nieuwwaarde te verzekeren product = hoge premie ;)

De premie kan je vaak berekenen op de site van de verzekeraar waar je mee in zee wil gaan.
 
Dat heeft negen van de tien keer te maken met niet je gezonde verstand gebruiken of echt TOTAAL geen kennis van zaken hebben. Mensen die opgelicht worden. Daarnaast hoor je van 5000 transacties/aankopen die goed gaan niets, maar alleen van die ene die misgaat daar hoor je wat van dus dat geeft een vertekend beeld ;) Hoe kan je uberhaubt met een FIETS opgelicht worden, ging die vooruit betalen ofzo 8P

Anyway, je moet kopen wat je mooi vind en niet wat anderen mooi vinden. Zorg er voor dat het een bekend merk is dan zit je meestal wel goed. Neem voor het technische gedeelte iemand mee die er ECHT verstand van heeft. Dus niet je buurjongen die een scooter heeft maar nog nooit meer los heeft gehad dan zn buddybak ;)

En volgens mij ken jij het hele marktplaats-principe niet helemaal.
Hoe een scooter er van binnen uitziet heeft weinig te maken met kennis van zaken hebben, en soms heeft het ook geen nut als je veel van het technische gedeelte afweet.

Toen ik mijn scooter kocht leek ie op zich prima in orde, het reed vrij soepeltjes en afgezien van wat kleine dingen (knipperlicht deed het niet, snelheids meter kapot) was het een prima ding. Heb al flink wat ervaring met sleutelen dus ik wist dat ik hieraan geen bakken met geld kwijt zou zijn.

Ik merkte op een gegeven moment dat het toerenverloop toch niet super strak was dus ik dacht ik doe er andere rollen in.

Haal ik dus mn carterkap eraf, wil ik mn vario eraf halen en zie dat mn krukas tanden volledig verrot waren. Ofwel, dat geintje heeft me inmiddels honderden euro's gekost alles bij elkaar.

Ik zeg niet dat het altijd troep is bij marktplaats, maar ik raad je wel aan om gewoon bij een officiele dealer een 2e hands scooter te halen inderdaad, dan heb je tenminste wat garantie en loop je niet te gokken met je zuurverdiende geld.

Als ik jou was zou ik bij de ANWB gaan verzekeren, en dan hoop ik zéker voor je dat je ouders daar lid van zijn, dat scheelt je heel erg veel kosten. Ik betaal momenteel zelf nog geen 90 euro per jaar voor mn verzekering, maar voor jou gezien je leeftijd zou het daar uitkomen op iets van 160 per jaar waarschijnlijk. En zoals lodyx al zei kun je het op hun site gewoon berekenen.
 
Het blijft altijd een gok, maar je kon dat ding natuurlijk ook gewoon voor het aankoop bedrag door verkopen en het nog eens proberen. Dat is het mooie van tweedehands spullen, je kan ze voor de koopprijs weer verkopen. Bij nieuwe dingen draai je altijd verlies, daar je gebruik niet in geld kan uitdrukken (meestal)
 
met een budget van 2000 euro voor een tweede hands schakelbrommer kom je bij een dealer meestal niet zo heel erg ver. Op marktplaats heb je veeeel meer keus. Ik zou er gewoon een paar bellen van marktplaats, kijken of er iemand dichtbij woont en dan gaan kijken. Iemand meenemen die weet hoe die moet schakelen (of je kan het al) en die een beetje verstand heeft van scooters en hoe het werkt met afdingen enzo ;) (is mijn broer een koning in, helpt altijd)

marktplaats is zo slecht nog niet hoor :) en het ligt eraan bij welke dealer je koopt, maar die zijn soms nog veeel erger!

Succes! (tzr is mooi, goeie keus ;) wat dacht je trouwens van een Derbi GPR of motorhispania RX50 )
 
met een budget van 2000 euro voor een tweede hands schakelbrommer kom je bij een dealer meestal niet zo heel erg ver. Op marktplaats heb je veeeel meer keus. Ik zou er gewoon een paar bellen van marktplaats, kijken of er iemand dichtbij woont en dan gaan kijken. Iemand meenemen die weet hoe die moet schakelen (of je kan het al) en die een beetje verstand heeft van scooters en hoe het werkt met afdingen enzo ;) (is mijn broer een koning in, helpt altijd)

marktplaats is zo slecht nog niet hoor :) en het ligt eraan bij welke dealer je koopt, maar die zijn soms nog veeel erger!

Succes! (tzr is mooi, goeie keus ;) wat dacht je trouwens van een Derbi GPR of motorhispania RX50 )

Hééééél grappig dat jij dat zegt over die Motorhispania RX50.

Ik en mijn vader waren net op de laptop aan het kijken bij schadegevallen, en er is dus een Motorhispania met een kapotte voorkap voor maar 1000 euro, bij een schadebedrijf, dus vertrouwelijk, een nieuwe kap kost maar rond de 120 euro! een koopje dus als je het mij vraagt.
Eerst vertrouwde ik het merk Motorhispania niet zo maar toen kwam ik erachter dat het eigenlijk Peugeot XR6 is 8P ( toch? )
Ook zegt een vriend van me dat je breed moet zijn ofzo om op zo'n schakelbrommer moet rijden omdat je er anders afvliegt... Dat is toch gelul/jaloezie met ze kymco als je maar hooguit 45km/u gaat?:r
 
Dat is onzin inderdaad. Er zijn ook genoeg vrouwen die schakel of motor rijden.

Als de voorkap kapot is heb je goede kans dat dit door een frontaal ongeluk ergens mee komt, en dan zit het er dik in dat de voorvork krom is of het kroonstuk ofzo en dat zie je met het blote oog niet altijd. Als die kap 120 kost en dat het enige is, zal een SCHADEBEDRIJF hem echt wel zelf repareren en dan voor 2000 verkopen ;)?
 
Dat is onzin inderdaad. Er zijn ook genoeg vrouwen die schakel of motor rijden.

Als de voorkap kapot is heb je goede kans dat dit door een frontaal ongeluk ergens mee komt, en dan zit het er dik in dat de voorvork krom is of het kroonstuk ofzo en dat zie je met het blote oog niet altijd. Als die kap 120 kost en dat het enige is, zal een SCHADEBEDRIJF hem echt wel zelf repareren en dan voor 2000 verkopen ;)?
kudo's voor lodyx+ralf+
 
Ik trek zo m'n twijfels, de scheur zit namelijk maar aan een klein deel van de voorkap.
En dat schadebedrijf is meer voor auto's bedoeld, de scooters staan daar extreem goedkoop met informatie over wat er mis mee is.
 
Als je het zelf gelooft dan moet je die gok gewoon wagen. Rijdt er even op dan voel je al voor het grootste deel (losse handen rijden) hoe recht of het spul is. Als dat zonder moeite gaat is het recht genoeg voor straatgebruik.
 
Motorhispania RX50 is idd dezelfde als de peugeot XR6. Tja, 1000 euro is niet duur idd. Maar kijk em wel heeel goed na!
Ik had zelf een RX50 gekocht voor 500 euro waar de kappen opgeknapt moesten worden en de koppelingsplaten vervangen moesten worden. Uiteindelijk bleek dus dat het frame op 4 plaatsen was gescheurd8P en nog veel andere dingen..

Dus kijk bij de plek van die scheur, op het frame en alles er omheen of er niet omheen iets kapot is of iets dergelijks. kijk naar de voorvork of die nog recht is, testritje maken natuurlijk. En als je denkt dat er verder niets mis mee is, zou ik het zeker doen!! moet je wel een voorkap in dezelfde kleur vinden :)

Succes!

Groetjes
 
Back
Top