is dit de prop?

vivaspin

Banned
Ik heb een vivacity brom uit 2002;
Ik wilde de prop eruithalen.
Had gisteren de uitlaat eraf gehaald en zag volgens mij geen prop.
Ik keek dus op marktplaats en zag dezelfde uitlaat waaronder deze:
http://link.marktplaats.nl/330478743
Ik vraag me dus af of dit de prop is(rechtsboven)bij 2e foto?
Ik heb de adverteerder al een mail gestuurd maar geen reactie.
wieowie?/

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Idd, neem een keer een zaterdag de tijd, ga er vroeg uit. Rijdt hem warm, bij volgas je contact om, dan kijk je naar je bougie:
Wit=te kleine sproeier
bruin=goede sproeier
zwart=te grote sproeier.

Dan zorg je eerst dat je carb GOED staat afgesteld, en vervolgens druk je er een gele drukveer in, ga je rijden(warm) rijdt hij niet goed, dan moet je je rollen wat veranderen.

Anders gezegd: Testen

Peugeot veren zijn al redelijk strak. Origineel of geel zijn sowieso al goed. Trekveren kun je standaard houden of malossi rood nemen. Rollen zat ik met peugeot altijd rond de 8 grams en had daarmee een snelheid van 85/90 op de teller (met een sito plus).

Aangezien je top zo laag is lijkt het alsof de vario nog niet ontrensd is...

Wel de goede van de twee? Er zit een plaatje in en een soort houder om de achterkant van de vario. Die eerste moet eruit..

[ir]http://www.scooter-freaks.nl/techcenter/monteren/images/variobegrenzingplaat1.jpg[/ir]

De middelste moet weg

toerenverloop?
als de scooter warm is dan sta ik bijv. bij stoplicht en wil ik wegrijden dan maakt hij ondertoeren en komt ie moeilijk op gang maar dan bij ong.10km/h trekt ie wel op.
volgens mij heeft het geen nut om die laatste ook weg te halen of niet?

Maakt in de meeste gevallen niet uit nee. Maar inmiddels zijn wel 51 posts verder en het probleem is nog steeds niet opgelost. Maak anders ook eens een paar foto's van een aantal dingen. Zoals bijvoorbeeld:
- Kleur van je bougie
- Uitlaat
- Liefst ook je vario

Enige dat je nu op het moment kan hebben is dat er een snor uitlaat op zit en daardoor zo in houd. Maar dan zou de uitlaat sowieso al niet lekker op de cilindermond zitten verwerkt, tenzij er ook weer een snor cilidner in hangt. Want dit heb ik eerlijk gezegt nog nooit mee gemaakt |(Zelfs de ontgrensde snor zenith van mn vriendin haald deze snelheid...

nog een vraagje: als ik op z'n top rij, dan komt er een heel raar geluidje uit de carterkap...is heel moeilijk te beschrijven hoe het precies is,,,maar het is geen fluitje ofso en als ik dan gas los laat is het weg, geef ik weer gas dan begint het weer.

nog een vraagje: als ik op z'n top rij, dan komt er een heel raar geluidje uit de carterkap...is heel moeilijk te beschrijven hoe het precies is,,,maar het is geen fluitje ofso en als ik dan gas los laat is het weg, geef ik weer gas dan begint het weer.

Back