Is de cilinder goed?

ferrekempkes

New Member
Beste mensen,

Ik heb twee weken geleden op deze app gevraagd waarom mij scooter vermogen verlies had( van 80km per uur naar 40/50 km per uur).
Daarop kreeg ik antwoord dat het waarschijnlijk aan de compressie lag dus heb ik dat gemeten en het was inderdaad te laag(6,8 bar). De cilinder is nu open alleen zie ik niet veel mis eraan. Kan iemand mij helpen zijn het de zuigerveren. Of is het dan toch wat anders?43D3122D-D781-4167-AC9E-37D4D03651A9.jpeg0FA9CC9F-8CFF-4E36-A958-F4CC154200D0.jpeg3B1A99ED-F251-4B31-8F81-4344AC1A3CCD.jpeg1972A50A-7D3D-432D-98ED-90D4F349FD07.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Zuiger veren kan je opmeten.

Zuiger veer 1 voor 1 van de zuiger afhalen en dan in je cilinder wand duwen en centreren met je zuiger

Vervolgens kan je de slotspeling meten met een voelermaatje

Het kan ook zijn de hij ovaal is gaan slijten


Zie fotos als voorbeeld


Witte pijl kan je slotspeling meten

Blauwe pijl zie je dat hij ovaal isScreenshot_20240303_151507_YouTube.jpg
 
@MDO Ik had @Brute-Force zijn bericht gelezen in het verleden over een lamp gebruiken en dacht toen echt... Maar dit is een stukje bewijs van een ovale cilinder wat ik nog nooit heb gezien en ook niet had verwacht dat het zo heftig zou kunnen zijn. In mijn verbeelding ging het altijd om micrometers en niet dit..

Mooie foto! Zou je deze ook kunnen uploaden zonder pijlen en mag ik de foto dan later ooit gebruiken als ik een stukje voor op het forum wil schrijven van het opmeten van cilinders, ik heb zelf niets wat zo sterk vervormt is. Als je het niet wilt, geen enkel probleem natuurlijk en zal ik zelf wel eens rondvragen voor een ovalen cilinder zodat ik het ook kan filmen in de toekomst.
 
Van mij mag het uiteraard!

Maar,

Ik heb deze foto uit een video van dutchriders gepakt.

Hierbij de originele screenshots en de link naar het filmpje.

Cilinder is op 2:20 goed in beeld
Screenshot_20240303_174248_YouTube.jpg
 
Ok. dan moet ik het aan hun vragen wil ik dat gebruiken in de toekomst. Wie weet lukt het nog om een cilinder te verkrijgen die ovaal is.
 
Back
Top