NEOS, nieuwe cilinder en rijd niet goed.

leon179

Well-Known Member
yamaha neos, luchtgekoeld en minarelli,

er zit net een nieuwe cilinder op, merkloze 50"snel" dus.
maar sindsdien rijd die niet meer,

start in 1 keer als die koud is,
als die koud is, en je geeft volgas knalt die in 1 keer weg,
en daarna niks meer, als die op ze bok staat, achterwiel los van de grond, wil die af en toe nog echt toeren maken en hard ronddraaien, maar meer ook niet.

Op de grond doet die amper wat.
is het is geen bwooaaappp, maar ik zal wel even naar de sproeier kijken.

ik ga even naar het volgende kijken

*kleur bougie,
*Sproeier,
*teveel lucht,
*squish is veels te groot,

mocht dat het niet zijn, met de afstelling spelen.

iemand nog een aanvulling of tip?

LET OP!
alleen de cilinder is losgeweest, dus niet het halve blok.
hiervoor reed die prima, maar voor de zekerheid een nieuwe cil gekocht.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

gewoon afstellen waarschijnlijk , probeer even een wat grotere sproeier en wat lichtere rollen.

beter te groot beginnen dan te klein , en de meeste imitatiecilinders hebben een wat grotere sproeier nodig ook..
 
maar dan zou het toch niet zo moeten zijn dat hij in het begin echt top rijd en dat hij daarna gewoon wegvalt als je gas geeft, en wel stationair blijft draaien?
 
Ligt gewoon puur aan de afstelling Van de caburateur Als die koud is Loopt ie goed en als die warm is loopt ie minder . houd in als die koud is is die meer benzine nodig dan als die warm is . Dus wat je moet doen is een grotere sproeier kopen .. Weet niet wat je er nu in hebt maar ik zou 2ä3 Maatjes omhoog gaan En dan moet het probleem opgelost zijn . Is het dan nog niet opgelost Moet je even je cilinderbouten nakijken als er een los zit ontsnapt er lucht . dus compressieverlies en heb je dat probleem ook wel eens .
 
Back
Top