Internet Provider kiezen

Bert

Sr. lid
Oi,

Ik ben student en heb tot nu toe met een huisgenoot geleefd op het internet van de buren.. Dat feest is nu over. Dus moet op korte termijn wat anders, wat is aan te raden?

We zijn dus met twee man dus uiteraard kan het niet heul veul kosten...
 
Advertisement - register to remove this

Online?

Bij Ziggo / UPC moet je ook zon TV abo nemen a 17e per maand. Dus dan is online volgens mij het goedkoopst, of een Tele2. Digtenne erbij en je bent klaar voor weinag.
 
Ik heb zelf goede ervaring met tweakdsl, Hebben ook goedkope abonnementen als je lijn toch niet goed genoeg is voor snel internet (denk aan ver van de verdeelkast), helemaal fijn is de gratis nieuwsgroepserver, die krijg je er bij veel goedkope providers niet bij. Ook voipnummer is gratis bij hun!
 
Oke, prima. Ik wou zeggen, Tweak heeft een speciaal studentenabbo, is vrij goedkoop + lekkere nieuwsserver. Maar zie dat je al gekozen hebt.

Heb zelf nu ook Telfort, niks te klagen verder.
 
Ja inderdaad, geen klachten tot nu toe.

Overigens wel over XS4ALL, die had ik eerst gekozen tot dat bleek dat ze super lange levertijden hadden. Heb ik het telefonisch opgezegd. Nu zeggen ze dat ik mijn contract niet geannuleerd heb, en ik nu vast zit aan een 1 jarige abonnement. Echt waardeloos. Zelfs tot op de minuut nauwkeurig wanneer ik gebeld heb om te annuleren maar zelfs dan konden ze me nog niet helpen...
 
Als ze het nou eens zo moeilijk zouden maken om je ergens voor aan te melden als dat het nu is om je ergens voor af te melden, en dat het afmelden voortaan zo makkelijk ging als het aanmelden...

Maar ja daar verdienen ze geen geld aan he... :X
 
Uhhh wat is 'opgelost'?

Ik heb een internet aansluiting via Telfort waar ik prima tevreden over ben. De XS4ALL klantenservice wil me niet verder helpen dus heb de volgende brief geschreven naar XS4ALL:

op donderdag 23 december (donderdag 23 december 2010 tussen 09:00 en 09:04 vanaf telefoonnumer; 030-xxxxxxxxx.) met een medewerker gesproken van uw klantenservice. Ik heb hier telefonisch aangegeven dat ik mijn bestelling wilde annuleren. Dit zou doorgevoerd worden en mijn bestelling was geannuleerd.

Per abuis ontving ik in de eerste week van januari 2011 toch een modem thuis met hierbij een brief waarin staat vermeld dat ik mijn verbinding op 10 januari 2011 kan verwachten. Een belletje naar wederom jullie klantenservice leverde een vervelende nasmaak op. Namelijk dat ik vast zit aan een jaar abonnement. Uiteraard ga ik na mijn opzegging van 23 december niet akkoord met deze gang van zaken. Ik stel daarom het volgende voor:

Omdat mijn telefonische opzegging niet opgenomen is in jullie systeem verwacht ik dat mijn opzegging alsnog doorgevoerd wordt. En dat ik hier vervolgens schriftelijk op de hoogte van gesteld wordt.

Het moge duidelijk zijn dat ik niet te spreken ben over de afhandeling van mijn situatie en heb daarom een kopie van dit schrijven verstuurd naar de consumentenbond en het programma Kassa van de Vara.



Het is misschien wat zwaar aangezet, maar zo weet ik tenminste zeker dat ze me serieus nemen.
 
Last edited by a moderator:
Update..

Ik heb een brief gekregen waarin staat dat ze niks kunnen terugvinden over mijn belletje.

Ik heb nu met de provider van mijn werk, (vanaf hier heb ik gebeld) contact gezocht, en ze hebben mij een uitdraai gegeven van de uitgaande gesprekken en hierop staat die keurig vermeld. Ik heb dus de mail van tele2 samen met de telefoonlogs en een nieuwe brief waarin ik de situatie opnieuw uitleg vandaag verstuurd.. Nu ga ik er toch echt wel vanuit dat het opgelost wordt...
 
Het contract gaat ontbonden worden... *jeuj*

Na veel gezeik ook eindelijk een oplossing. Ik had een internet abbo aangevraagd, huisgenoot ook (bij andere provider) dus heb ik een dag na mijn bestelling deze meteen geannuleerd. Omdat ik toen nog geen klantnummer had is mijn annulering doorgevoerd op basis van mijn postcode + huisnummer.

Enfin, ik dacht dat alles geregeld was, krijg ik 1,5 week later alsnog de modem thuis. Ik dacht echt wat is dit nou weer.. Ik bellen, kreeg iemand aan die lijn die noch behulpzaam noch vriendelijk was. Nee meneer u heeft de modem gehad, heeft niet geannuleerd (staat niet in uw relatienummer geschiedenis, nogal logisch want die had ik ten tijde van annulering niet..) dus u zit vast aan een jaarcontract. En dat was het, niks geen oplossing bieden of wat dan ook.

Ik opgezocht met welk nummer, welk tijdstip en hoe lang ik gebeld had naar de xs4all klanten'service' deze gegevens vervolgens in een brief gezet met situatie uitleg, waarop ik een reactie kreeg... Deze reactie was, als je de naam niet meer weet met wie je gebeld hebt voor je annulering moet je gewoon je contract betalen.

Ik boos omdat door hun interne fouten ik nu de dupe was. Dus ik een nieuwe brief gestuurd met hierin de telefoonlogs van het betreffende nummer, en wederom de situatie uitgelegd, en wonder boven wonder, mijn contract kan toch ontbonden worden..

Ik ga echt never nooit meer naar XS4ALL, de klantenservice is bot en onbeleefd, alles draait om geld en zodra je om service vraagt krijg je het niet.

XS4ALL wil korte lijntjes en geautomatiseerde processen omdat ze dit geld scheelt, ik als klant vraag daar niet om, dus als het fout loopt bij hen intern, door alle automatische processen moet je de klant het voordeel van de twijfel geven en niet zo achterlijk slechte service geven...

Geen xs4all voor mij meer!
 
Ik denk dat je pech hebt gehad met de gene die jou case heeft behandeld

Ik heb echt nooit problemen met XS4ALL, we krijgen soms ook klanten die zijn afgesloten wegens internet abuse. Normaliter moet je logs mailen, en dan gaat er weer zoveel uur over heen maar ik krijg het 9/10 x voor elkaar dat de internet lijn direct weer open word gezet. Ligt er ook maar net aan hoe je zo'n gesprek in gaat, en met wie je te maken hebt aan de andere kant van de lijn. Misschien helpt het ook dat ik bel namens een bedrijf.
 
Back
Top