probleempje met internet

tiender

Well-Known Member
heej,
Ik heb net een nieuwe mini laptop gekocht. de acer eee 1005 serie met windows 7. alleen nu vind hij de router wel enzo. en ik heb het wachtwoord ingevult. alleen dan geeft hij een probleem aan die hij niet zelf kan verhelpen. me andere laptop werkt wel gewoon. heeft iemand miss een idee?
 
Advertisement - register to remove this

dat er een probleem is en hij dus niet kan verbinden. dan zegt hij dat ik me router en modem moet resetten, dan doe ik dat. en weer hetzelfde verhaal
 
Oke, wat voor probleem? Beeldscherm kapot? Toetsenbord kapot? 8P

Krijgt hij geen ip? Zodra je gaat verbinden kan je rechtsonderin op je netwerk icoontje klikken en daar de status volgen van wat hij aan het doen is..
 
Als ik het zo hoor denk ik dat het aan je netwerk kaart ligt.
Probeer het eens met een kabel direct op je router.
werkt dat ook niet probeer het dan eens direct op je modum
 
@ patrick v
als ik verbind, zegt hij alleen dat hij bezig is met een verbinding te maken, daarna krijg een schermpje waar staat:
Er kan geen verbinding worden gemaakt met mmrtn.

Probleem oplossen

meer info over internetverbindingsproblemen

Dan druk ik op probleem oplossen. dan gaat hij het probleem vaststellen en diagnoses uitvoeren enz. dan zegt hij dat ik me router en modem opnieuw moet resetten, dan doe ik dat. en dan druk ik opnieuw op verbinden. en dan begint het hele circus weer opnieuw.


@ fakey
had ik al geprobeert, maar dan doet hij het wel gewoon. kan ik dan op een of andere manier de instellingen van de draadloze router op me computer krijgen, waardoor hij het misschien wel gaat doen?
 
@ patrick v
ja ik weet het zeker, op me andere laptop werkt die key wel gewoon. anders geeft hij ook aan dat hij fout is.

@ speeder 88
Kun je dat even uitleggen, snap het niet echt
 
oke nu ben ik erachter gekomen dat het een probleem met de draadloze adapter of toeganspunt is.. maar hoe kom ik erachter wat dit is en hoe ik dit oplos?
 
Em je kan op je router inloggen. Dat kan via het Gateway adres ( kijk even op een pc die met een kabel is aangesloten. Die vind je bij de Status van je LAN VERBINDING ).

Open dat adres op die met kabel verbonden pc op internet... Daar kan je bij Wireless Settings je Channel veranderen.
 
Back
Top