Inrijden cilinder, vraag

aaron_avll

Well-Known Member
Heb een mbk stunt minarelli verticaal
bewerkte originele cilinder
Yasuni r
Stage 6 vario
Rollen 4,5
Sproeier 87
Verder origineel

Heb vandaag gehaald:
Dr70
17,5dellorto
Gele drukveer

Nu raad de scooterdealer me aan om enkel de cilinder te plaatsen en interijden, zonder gele drukveer al te plaatsen
En carbu

Kan ik niet beter direct hele setup plaatsen?

Wa zou ik van afstelling proberen?
8-maatjes groter sproeier?
Rollen 5?

Iemand raad?

Mvg,

Advertisement - register to remove this

met een dr70 en originele filter zul je rond 95 sproeier nodig hebben met de 17,5mm.
rolletjes mogen best 5 a 6 gram zijn, maar dit zul je gewoon moeten testen. de dr70 hoeft namelijk maar weinig toeren te draaien.
gele drukveer kun je gewoon plaatsen, dat zal voor het inrijden van de cilinder geen verschil maken.

zorg iig dat de cilinder goed gemonteerd wordt met de juiste pakkingen.

het zal hoogstens beter zijn om de boel enigzins stellen dan niet.

Ik zeg altijd , gewoon eerst een km of 200 rustig aan doen , en dat betekent niet half gas optrekken oid , maar gewoon niet lang op vollast zitten ,dus gas open. als je op trekt is het beter even volgas weg te rijden , en dat hoeft maar enkele seconden! Een cilinder loopt op halfgas eerder vast dan op vollast mits redelijk afgesteld. En dat laatste kun je beter net iets te rijk doen , dus 1 a 2 maatjes te groot eigenlijk. Meer olie is onzin , daar word het allee n maar goor van! meer dan 1:40 ben je niet nodig en het is beter om met goeie olie te rijden uiteraard.

een verticaal heeft wel een korte vertanding , dus houd er rekening mee dat ie op topsnelheid vrij veel toeren kan gaan draaien , vermijdt dat , of als het echt erg is zet er een langere vertanding in!

Back