Innovaties @ automotive gebied.....

Net weer zo`n hoer op de rotonde, laat ze gvd 25 auto`s voor x|

Vrouwen en bejaarde : Afschaffen in het verkeer.

:W idd!!!!

Niet alle vrouwen, vorige week stond er 1 langs me bij het stoplicht (in een oude starlet uit het jaar blok.

Sprint het stoplicht op groen met piepende banden reed ze weg en blaffe da ze met da ding deed. Ze reed 100 waar je 80 mocht en dat is nogal voor een vrouwke....... (gek wijf)

Maar rotondes zonder fietsers en voetgangers zou ook wel iets zijn denk ik zo.....
Die lopen maar om of een tunnel of brug ofzo..
 
leuke:P


koplampen die dimmen indien er verkeer van de andere kant aan komt.
en feller worden indien het weer voorbij is

(automatisch grootlicht dus)
dan als er niemand rijd zie je meer, komt er een tegenligger aan detecteert de auto dat door de koplamp van de tegenligger, hierop reageert hij door de lamp te laten dimmen tot een acceptabel niveau en de linker lamp iets naar beneden te kantelen.

lijkt mij IDEAAL
 
Lmfd dat jij geen technische opleiding hebt gehad, en als je dat toch hebt gehand, BETER opletten....
Overal zitten toleranties op, zo ook het chassis of de carosserie. Omdat grondstoffen nooit homogeen zijn of processen onder oncontroleerbare invloeden staan kunnen afwijkingen ontstaan bij productieprocessen, daarom zijn er toleranties. Een constructie exact op maat maken kost onwijs veel omdat er precieze processen nodig zijn en er meestal veel afkeur is. Dit verklaart gelijk waarom auto's met een hoogwaardige afwerking zo duur zijn.

heeeele mooie reactie, ik heb er ook regelmatig op mijn werk mee te maken dat de ene partij staal andere eigenschappen heeft dan een andere partij, zelfde materiaal even dik etc. De hoeken tijdens t zetten van een plaat bijvoorbeeld kunnen dus ineens verschillen, een graad of 2 zit je er dan zo naast met een 90graden zetting. Dat soort fouten uit een groot proces filteren kost veel geld.

Maar rotondes zonder fietsers en voetgangers zou ook wel iets zijn denk ik zo.....
Die lopen maar om of een tunnel of brug ofzo..

beam me up scotty :p
 
Is in ontwikkeling, vorige week was er een artikel over in AutoVisie. Zou werken in een soort dieselmotor maar stukken schoner.

bedoel je dat project van VW? met die soort van combinatie van diesel en benzine motor die op een speciale brandstof zou moeten rijden?
 
heeeele mooie reactie, ik heb er ook regelmatig op mijn werk mee te maken dat de ene partij staal andere eigenschappen heeft dan een andere partij, zelfde materiaal even dik etc. De hoeken tijdens t zetten van een plaat bijvoorbeeld kunnen dus ineens verschillen, een graad of 2 zit je er dan zo naast met een 90graden zetting. Dat soort fouten uit een groot proces filteren kost veel geld.



beam me up scotty :p

Staal met die toleranties worden absoluut niet in de autoindustrie gebruikt. Je zal er versteld van staan hoe klein de toleranties in de mechanische en fysische eigenschappen van staal _moeten_ zijn. Afwijkingen moet je ergens anders zoeken in het productieproces. Omgeving, slijtage robots/zetbanken, etc. Een plaat met een spontane afwijking van 2mm noemen wij gewoon pisbakkenstaal.
 
:W idd!!!!

Niet alle vrouwen, vorige week stond er 1 langs me bij het stoplicht (in een oude starlet uit het jaar blok.

Sprint het stoplicht op groen met piepende banden reed ze weg en blaffe da ze met da ding deed. Ze reed 100 waar je 80 mocht en dat is nogal voor een vrouwke....... (gek wijf)

Maar rotondes zonder fietsers en voetgangers zou ook wel iets zijn denk ik zo.....
Die lopen maar om of een tunnel of brug ofzo..

Dies gek hoor...
 
leuke:P


koplampen die dimmen indien er verkeer van de andere kant aan komt.
en feller worden indien het weer voorbij is

(automatisch grootlicht dus)
dan als er niemand rijd zie je meer, komt er een tegenligger aan detecteert de auto dat door de koplamp van de tegenligger, hierop reageert hij door de lamp te laten dimmen tot een acceptabel niveau en de linker lamp iets naar beneden te kantelen.

lijkt mij IDEAAL

Bestaat al :)

Nieuwe BMW's hebben het, gaat automatisch het grootlicht aan en uit
 
Over die toleranties;

Een linker achterdeur van welteverstaan een Mercedes 190E niet aansluit op de sponning.
Dit viel me op toen ik een schade deur aan het vervangen was. De deur die eruit kwam pastte netjes totdat deze in elkaar gereden werd.
Andere deur gehaald op een Mercedes-demontage bedrijf. Deur uitgezocht van hetzelfde jaar, zelde motor en ook nog eens dezelfde kleur. Alles over gezet en deur erin gehangen. Is ie gewoon 2mm korter als de ander aan de bovenzijde x|
Deur sluit goed, naden kloppen en alles past er weer in (ruit/mechanisme etc.). Alleen de bovenkant is gewoonweg kleiner, dus er moest een rubber bij gemaakt worden anders kwam het water naar binnen zeiken :|

Rara...
 
Staal met die toleranties worden absoluut niet in de autoindustrie gebruikt. Je zal er versteld van staan hoe klein de toleranties in de mechanische en fysische eigenschappen van staal _moeten_ zijn. Afwijkingen moet je ergens anders zoeken in het productieproces. Omgeving, slijtage robots/zetbanken, etc. Een plaat met een spontane afwijking van 2mm noemen wij gewoon pisbakkenstaal.

dat die afwijking in de robots ligt geloof ik niets van! Afwijkingen van materiaaleigenschappen heeft niets met pisbakken staal te maken, dat heeft te maken met een productieproces dat je heel lastig 100 % altijd t zelfde kan houden.
 
Back
Top